S novým GLA spája materská automobilka veľké očakávania. A niet sa čomu diviť – ide totiž o model s miliónovým predajom, navyše je to základný crossover s hviezdou na kapote a auto, ideálne na jazdenie v meste.
Nové GLA je oproti predchodcovi o niečo kratšie, zato sa však výrazne zväčšil rázvor, výška a aj šírka. Zámer je jasný – maximalizovať vnútorný priestor a spraviť z GLA naozaj komfortný crossover. A predstavitelia automobilky to počas prezentácie (historicky vôbec prvej virtuálnej) nezabudli zdôrazniť a upozornili, že výrazne viac miesta budú mať najmä cestujúci vzadu v oblasti kolien, ramien a lakťov.
Vo vnútri samozrejme nechýba „skejtbordová doska“, teda zdvojené displeje, kryté jedným sklom – prístrojovka celkovo vychádza z klasického „áčka“, nechýba pokročilý infotainment, prezentovaný systémom MBUX.
Za zmienku stojí aj farebný head-up displej a navigácia s rozšírenou realitou. Tá je však zatiaľ tak neprehľadná, že cestu vám bude skôr komplikovať, než uľahčovať. My sme sa fakt snažili dosiahnuť s ňou prímerie, ale vždy sme nakoniec skončili pri klasickej grafickej 3D mape. Je to však subjektívna záležitosť, možno vám bude rozšírená realita (teda navigačné šípky, zobrazované na pozadí reálneho obrazu z kamier) vyhovovať…
Mercedes si už tradične zakladá na maximalizácii bezpečnosti, GLA nie je výnimkou. O ochranu posádky a auta sa stará celá paleta bezpečnostných systémov, podrobnejšie sa k nim dostaneme v redakčnom teste. Teraz by sme však chceli zmieniť jeden, ktorý nie je celkom štandardný a mnohí ho určite ocenia – asistent pre vchádzanie do umývacej linky.
A čo robí? Sklopí zrkadielka, automaticky dovre všetky okná, vrátane strešného, klimatizáciu prepne na uzavretý okruh, vypne automatické stierača a pre ľahší vjazd medzi kefy zapne prednú kameru. Samozrejme, len v prípade, ak máte verziu, ktorá je ňou vybavená, nejde totiž o súčasť základnej výbavy. Tento asistent sa vypne automaticky sám, akonáhle prekročí rýchlosť aut 20 km/h.
Benzín, nafta, elektrina
A čo bude mať nové GLA pod kapotou? V podstate nič nové – pozrite si ponuku štandardného „malého áčka“, agregáty budú prakticky identické, na výber bude niekoľko štvorvalcov, popri benzíne zostáva v ponuke aj nafta. Týka sa to aj plug-in hybridnej technológie. Tú nájdete nielen v už spomínanom „malom áčku“, ale aj v triede B – pri oboch má označenie 250 e.
Na úvod auto príde na trh ako predokolka s 1,3-litrovým štvorvalcom (120 kW/163 koní), vyvíjaným s Renaultom a vo výkonnej verzii GLA 35 4Matic (225 kW/306 koní) s pohonom oboch náprav. Obe verzie budú kombinované so 7-stupňovým automatom. Tá výkonnejšia ho bude mať športovejšie naladený a keďže je to štvorkolka, bude mať aj offroadový režim pre jazdu mimo spevnených ciest.
Nový Mercedes GLA sa na náš trh dostane na jar budúceho roku, ceny budú zverejnené krátko predtým.