Jedna z popredných čínskych automobiliek, Hongqi, predstavila nový prémiový model H9. Konkurovať má predovšetkým nemeckej konkurencií.
Čína je síce veľký trh ktorý prináša mnoho možností, ako si však zabúdame na jej stále rastúci vplyv a ekonomiku. Mnoho automobiliek sa čoraz viac sústredí na adaptáciu svojich modelov pre čínskych zákazníkov. Ako jednoznačný príklad môžeme uviesť Mníchovské BMW, dizajn modelov novej generácie zodpovedá skôr požiadavkám Ázijského zákazníka.
Oproti tomu stále viac Čínskych a Kórejských automobiliek verbuje popredných Európskych špecialistov do svojich radov. Skvelým príkladom je Albert Biermann, bývalý šéf divízie M, dnes pracuje na športových modeloch koncernu KIA a Hyundai.
Plnohodnotný zástupca segmentu
Čínska automobilka Hongqi sa dlhodobo špecializuje na vývoj a výrobu luxusných modelov pre domácich zákazníkov. Aktuálne prichádza s modelom H9 ktorý zastupuje vyššiu strednú triedu. Konkurovať má práve modelom ako BMW radu 5, Audi A6 či Mercedes-Benz triedy E.
Oproti svojim konkurentom ponúka podstatne viac priestoru, najmä vďaka svojim rozmerom. S dĺžkou 5,2 metra a rázvorom prekračujúcim hodnotu troch metrov, spoľahlivo uniká Nemeckému triu. To stráca na Hongqi H9 aj v prípade predĺžených verzií s prívlastkom L.
Číňania milujú veľký priestor na nohy pre zadných pasažierov, inak tomu nie je ani v prípade luxusných materiálov. Z priložených fotografií je možné zhodnotiť kvalitu povrchovej úpravy interiéru. Tá vôbec nezaostáva za európskou konkurenciou. Otáznou však je kvalita vyhotovenia a jej trvácnosť.
Každopádne po dizajnérskej stránke sa Hongqi podaril, interiéru dominujú predovšetkým čisté línie. Pokiaľ by sme chceli hľadať prepojenia a inšpiráciu v iných modeloch, najbližšie sa H9 podobá práve Bentley. V prednej časti, na palubnej doske dominujú dva veľké displeje. Stredový tunel je umiestnený relatívne vysoko ale pochvalu si zaslúži najmä za zachovanie konvenčných tlačidiel.
Zadná časť bude pravdepodobne dostupná v dvoch rôznych verziách, ako päťmiestna a štvormiestna. Pasažierom na zadných sedadlách by mal byť poskytnutý rovnaký komfort ako tým vpredu.
Exteriér inšpiráciu nezaprie
Za dizajnérskym spracovaním exteriéru pravdepodobne stojí Giles Taylos. Ten totiž prišiel do Čínskej automobilky po odchode z postu šéf dizajnéra Rolls Royce. To či je na aute cítiť jeho podpis musíte uznať sami. Faktom ale je že H9 nesie prvky veľkej masky chladiča a úzkych svetiel, podobne ako nový Phantom.
Osobne sa mi dizajn Hongqi G9 páči, rovnako ako aj dvojfarebné lakovanie karosérie. Za zmienku stojí aj podsvietená maska chladiča či logo automobilky. To má odkazovať, tak ako samotný názov Hogqi, na červenú vlajku.
Pohonné ústrojenstvo by mali zatiaľ tvoriť dva agregáty. Buď dvojlitrový štvorvalec s výkonom 252 koní a krútiacim momentom 380 Nm, alebo vidlicový trojliter s výkonom 272 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Celý výkon by mal byť posielaný výlučne na zadnú nápravu.
To či sa podarí Hongqi zaujať predovšetkým svojich domácich zákazníkov a splniť ich očakávania ukáže čas. V prípade úspechu, bude len otázkou času kedy sa vedenie spoločnosti pokúsi presadiť tento alebo ďalší model aj na inom trhu.