startstop

Nový Seat Leon je nabitý technológiami, je krajší než Octavia?

Seat Leon má aj po rokoch úctyhodné čísla predaja nielen na Slovensku. Posledný januárový týždeň sa však svetu ukázala nová generácia, ktorá dokázala prekvapiť.

Zdroj: seat.com

Nový Seat Leon, na špionážnych fotografiách, sme mohli vidieť už začiatkom septembra. Španielsku automobilku nový Leon stál množstvo peňazí, aby dokázali rozvíriť vlny medzi kompaktnými vozidlami. Do štvrtej generácie kultového auta sa vrazilo okolo 1,1 miliardy eur. Novinka bola navrhnutá a vyvíjaná výhradne v Barcelone, kde sa aj širokej verejnosti predstavil.

Image nového Leonu odpovedá súčasnému dizajnovému jazyku automobilky. Agresívne a ostré hrany majú za následok hospodárnejšiu jazdu a lepšiu aerodynamiku. Na prvý pohľad jednoznačne zaujme horizontálny LED pás po celej šírke automobilu na zadnej časti.

Nový SEAT Leon sa bude vyrábať ako vo verzii hatchback, tak vo verzii Sportstourer, pričom obe varianty budú na platforme MQB Evo a vozidlo tak medzigeneračne narástlo. Rázvor náprav je napríklad pri päťdverovej verzii o 50 mm väčší, pričom je aj o 86 mm dlhší, než Leon predchádzajúcej generácie. Sportstourer narástol ešte viac a to o 93 mm oproti predchádzajúcej generácii.

Novinka sa môže pochváliť aj novým vzhľadom interiéru. Nájdeme tu širokú škálu vnútorného osvetlenia, 10“ obrazovku infotainmentu s rozpoznávaním gést a vylepšené materiály. SEAT sa chváli aj väčšou časťou kožených materiálov. Paradoxom môže byť nezmenená veľkosť batožinového priestoru, ktorá sa ustálila na hodnote 380 litrov. Pri verzii kombi objem narástol o 30 litrov a to na finálnych 617 litrov.

Leon bude ponúkaný v štyroch verziách výbavy, pričom už základná bude disponovať bezkľúčovým prístupom, USB vstupmi vpredu a vzadu, automatickými LED svetlometmi a 8“ infotainmentom SEAT Connect. Pôjde o výbavy Reference, Styl, Xcellence a FR. Španieli si najviac veria v poslednej zmieňovanej výbave, FR.

Pestrá paleta motorizácii

Verzia FR bude mať špecifický podvozok, agresívnejšie vyzerajúce nárazníky, 17“ kolesá (možnosť doplatku 18“ kolies), či kožený volant. Nebudú chýbať kožené sedadlá, trojzónová klimatizácia, či 10,2“ displej namiesto klasických budíkov. Variant Xcellece bude hrať skôr na rolu personalizácie, nakoľko ponúkne široké spektrum ambientného osvetlenia.

Poďme však na to najdôležitejšie. Motorizácie. Novinka dostane všetky verzie pohonných jednotiek pod kapotu, ktoré si pamätáme. Na výber tak bude z benzínových, dieselových agregátov ale aj verzia na pohon CNG, mlid-hybrid a takisto aj plug-in hybridy.

Základnou motorizáciou je 1,0-litrový trojvalec s výkonom 110 koní. Nasleduje ho 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 130 alebo 150 koní. Vrcholnou motorizáciou bude 2,0-litrový štvorvalec s výkonom 190 koní.

Čo sa týka dieselových motorov, tak tam budú k dispozícií 3 verzie. Prvý s objemom 2,0-litra výkonmi 115 alebo 150 koní. Slabší je dodávaný so šetsťstupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší bude k dispozícií aj s automatickou DSG prevodovkou. Pokiaľ ste milovníkom alternatívnych pohonov, CNG bude dodávané s 1,5-litrovým motorom TGI a výkonom 130 koní.

K dispozícií bude aj čiastočne elektrifikovaný motor eTSI s trojvalcovým 1,0-litrovým motorom alebo s väčším 1,5-litrovým v spojení s 48V generátorom. Vďaka sade batérií s výkonom 13 kWh újde až 60 kilometrov. Toto pohonné ústrojenstvo vydá celkovo 204 koní.

SEAT Leon ST Black Limited: praktické kombi na každý deň

Exit mobile version