Spoločnosť Mercedes mala v uplynulých rokoch vo svojich radoch veľké portfólio vozidiel. Pre nemeckú automobilku však bola naj-neočakávanejšia trieda X, ktorá ale po štyroch rokoch svoju púť ukončí.
Mercedes triedy X, ktorý bol predstavený ako koncept už v roku 2016, mal byť pre automobilku ťažnou silou s užitočným motorom. Namiesto toho výrobca potvrdil, že svoj pickup posiela do dôchodku. Ak patríte medzi ľudí, ktorý tento pracovitý dopravník nepostrehli, nevadí. Napriek tomu, že Mercedes mohol s touto triedou zaplniť miesto na trhu Severnej Ameriky, poslali ho do Južnej Ameriky, Austrálie a Južnej Afriky.
Samotný luxusný pickup bol výsledkom spolupráce Mercedesu a koncernu Renault-Nissan a vychádzal z výrobnej linky Nissan v Španielsku. Aj napriek badateľnému exteriéru (ktorý majú všetky pickupy skoro totožný), vo vnútri to sršalo nemeckým dizajnovým jazykom. Oveľa príjemnejší, ako by človek od takéhoto pracanta čakal.
Čo je kameňom úrazu?
A práve luxusný interiér sa stal jedným z charakteristík, ktoré toto auto zabili. Vďaka nemu sa cenovka vyšplhala do výšin, ktoré si veľa podnikateľov chce nechať pre seba. Vysoká cena v spojení s nízkym dopytom je jednosmerná rovnica – do hrobu. Mercedes potvrdil, že napriek tomu, že má pickup iba pár rôčkov, by sa mala výroba skončiť v máji tohto roku.
Pozrime sa na to trochu v číslach. Na celom svete Mercedes predal za rok 2019 iba 15 300 nákladných vozidiel triedy X. Oproti tomu, o Nissan Navara malo záujem už v prvom polroku viac ako 66 000 zákazníkov. Dajme tomu, že si kúpili úplnú plnku, ktorá sa pohybuje niekde na hranici 45 000 eur. Základná cena X-ka je o 20 000 eur vyššia, takže niet nad čím dúmať.
Bohužiaľ, automobilke sa za tých pár rokov nepodarilo nájsť dostatok záujemcov, ktorí by si našli slabosť pre autá z trojcípou hviezdou na čele. Ako lifestylový model je trieda X príliš veľká a nepraktická, ale ako úžitkový model zasa príliš drahá. Hold, aj takýto býva život prémiového auta.
Zdroj: Mercedes