Domov SPRÁVY Elektromobilita Nový Cadillac Escalade má skvelý dizajn a pod kapotou poctivý osemvalec

Nový Cadillac Escalade má skvelý dizajn a pod kapotou poctivý osemvalec

Escalade

Niektoré autá prejdú počas generačnej výmeny decentným redizajnom, pri iných sú zmeny výraznejšie, pri Cadillacu Escalade však prišlo naozaj k zemetraseniu.

Američania ešte stále netrpia „ekofóbiou“ a preto pod kapoty veľkých áut montujú motory, ktoré tam naozaj patria. Escalade bude poháňať benzínový osemvalec s objemom 6,2 litra a výkonom 312 kW, čo je 426 koní. Maximálny krútiaci moment má tento agregát 623 Nm. Netreba sa však báť, že bude „žrať aj trávu pri ceste“, pretože je vybavený modernými technológiami, napríklad možnosťou vypínania valcov, má systém štart-stop a aj premenlivé časovanie ventilov.

Escalade
Auto má pomerne dlhý zadný previs.

Napriek tomu to zrejme nebude ideálny agregát aj pre Starý kontinent, kde sa zrejme viac má ešte aj naftovú alternatívu v podobe trojlitrového šesťvalca s maximálnym výkonom 207 kW, respektíve 281 koní. Oba mozory sú kombinované s 10-stupňovým automatom.

Escalade je aj zvonku naozaj impozantné auto, jeho dĺžka sa blíži šiestim metrom. Zboku možno tak nepôsobí, zaujme skôr veľkým zadným previsom a veľkými 22-palcovými kolesami, no predná masívna a zároveň minimalisticky poňatá maska je naozaj impozantná a už na prvý pohľad vidno, že na ochrana chodcov nebola tým, na čo dizajnéri mysleli v prvom rade.

ssangyong-torres-evx
Escalade
Escalade sa chce vrátiť na pozíciu amerického najluxusnejšieho SUV. Interiér tomu zodpovedá.

Výrazne sa zväčšil vnútorný priestor, vzadu oproti predchodcovi narástol priestor pre kolená takmer o polovicu na aktuálnych 886 mm. Základný objem kufra je 722 litrov, avšak v plnom obsadení so sedadlami aj v treťom rade, maximálna kapacita je vyše 3-tisíc litrov.

Hi-tech riešenia

A teraz sa pozrime na technologické vylepšenia. Escalade je vôbec prvým autom na svete, ktoré má vo výbave zakrivené OLED, presnejšie T-OLED displeje. Jeho kompletný displej s uhlopriečkou 38 palcov pozostáva z troch samostatných zobrazovacích panelov P-OLED, z ktorých väčšie majú uhlopriečky 16,9 palca. Tri zakrivené obrazovky tvoria klaster prístrojových panelov (IPC) na zobrazovanie základných informácií o vozidle a integrovaný centrálny zásobník (ICS), ktorý slúži ako informačný displej pre audio, video a navigačný obsah.

Escalade
Escalade je prvý model so zakrivenými T-OLED dipslejmi.

Pokročilý systém v Escalade obsahuje aj také funkcie, ako napríklad navigácia s podporou rozšírenej reality a Night Vision – všetko poháňané softvérom vyvinutým spoločnosťou LG. Pokročilý softvér spoločnosti LG je v súlade s úrovňou ASIL (Automotive Safety Integrity Level) a spĺňa medzinárodnú normu ISO pre funkčnú bezpečnosť cestných vozidiel. Len pre zaujímavosť, navigácia je prepojená s audiom tak, že ak máte odbočiť doprava, počujete príkaz z pravej strany. A keď sme už pri audiu – v maximálnej konfigurácii má Escalade 36 reproduktorov a tri zosilňovače, všetko pochádza od AKG.  Navyše má aj systém, využívajúci reproduktory a zabudované mikrofóny pre zreteľnejšiu komunikáciu medzi cestujúcimi vpredu a vzadu.

Ďalším vylepšením je pokročilý systém autonómneho riadenia Super Cruise, umožňujúci aj zmenu pruhu len aktiváciou smerovky a jazdu aj bez rúk na volante. To značí prítomnosť kamier, radarov aj lidarov v dostatočnom množstve. Tie sú zároveň súčasťou celej plejády vyspelých bezpečnostných technológií. Adaptívny vzduchový podvozok, schopný automaticky meniť svetlú výšku auta bude príplatkový, štandardom je systém Magnetic Ride Control, upravujúci tuhosť tlmičov. A keď sa s ním budete chcieť vydať aj za hranice všedných dní, možno si prikúpiť aj elektronický zadný samosvor.

Nový Escalade príde do predaja už v polovici tohto roku.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault Mégane po facelifte: Hybridný pohon a autonómne riadenie
Nasledujúci článokVolkswagen si pripravil pre Slovensko ďalšiu veľkú investíciu