Uniknuté zábery nových modelov nie sú v automobilovom priemysle ničím nezvyčajným. Takmer vždy predchádzajú oficiálnemu odhaleniu a verejnosť má tak možnosť spoznať novinky v predstihu. Pred zvedavými objektívmi sa neschovala ani bavorská novinka – BMW radu 4.
Prvé zábery novej generácie BMW radu 4 sa objavili už pred niekoľkými mesiacmi. Nedávno však začali na sociálnych sieťach kolovať doteraz nepublikované snímky.
Zachytávajú prednú aj zadnú časť vozidla, pričom zvyšok ostáva ukrytý pod plachtou. Napriek tomu, že fotografie odhaľujú novú štvorku len čiastočne, môžeme na nich vidieť podstatné prvky. Tak ako sa dalo predpokladať, nechýba ani očakávaná obrovská predná maska. Tá rozdelila fanúšikov značky na dva tábory už pri faceliftovanom rade 7, či vlajkovej lodi X7. Naznačuje aj to, že práve toto bude ikonický prvok pre budúcnosť značky BMW.
Predné a zadné svetlá sa tvarom aj grafikou inšpirovali u väčšieho súrodenca, radu 8. Bavorská automobilka už vzhľad budúceho modelu naznačila štúdiou “Concept 4” na autosalóne vo Frankfurte.
Odhliadnuc od dizajnu, pod kapotou budúcej “štvorky” môžeme očakávať podobné zastúpenie pohonných jednotiek ako používa rad 3. Pre verziu 430i to bude dvojlitrový štvorvalec s výkonom 190 kW (259 konských síl) a 400 Nm. Ostrejší model M440i si zachová obľúbený radový šesťvalcový agregát, ktorý produkuje 285 kW (387 konských síl) a 500 Nm krútiaceho momentu.
To isté platí aj pre špičkové kúsky z divízie M. M4 a M4 Competition však majú dvojicu turbodúchadiel, vďaka čomu je ich sila až 353 kW (480 konských síl), resp. 375 kW (510 konských síl).
Obe dostanú okrem výkonnejších motorov aj rozšírený bodykit a po prvýkrát v histórií značky pohon všetkých štyroch kolies. Nová generácia radu 4 bude oficiálne predstavená v najbližších mesiacoch, pričom do predaja by sa mala dostať začiatkom roka 2021. Vieme tiež, že príde v dvoch karosárskych vyhotoveniach – Coupé a Gran Coupé. Rad 4 BMW chystá zaradiť aj do svojho portfólia plne elektrických modelov.
BMW i4 ukazuje, ako bude vyzerať elektrická budúcnosť pôžitku z jazdy