Domov SPRÁVY News Do Dúbravky sa konečne vrátia električky, no chystá sa ďalšie obmedzenie

Do Dúbravky sa konečne vrátia električky, no chystá sa ďalšie obmedzenie

električky
Foto: DPB

V Bratislave začnú od soboty 22. februára premávať električky po zrekonštruovanej časti Karlovesko-dúbravskej radiály až do mestskej časti Dúbravka.

Sprevádzkovaním úseku Kútiky – Záluhy sa ukončí druhá etapa modernizácie tejto trate, električky sa tam vrátia po dlhých ôsmych mesiacoch. Spusteniu premávky električiek do Dúbravky doteraz bránil spor so zástupcami vlastníkov pozemkov pod elektrickou stanicou – meniarňou Dolné Krčace.

Skrátenie jazdných časov, vyššia miera komfortu a lepšia bezbariérovosť i informovanosť čakajú cestujúcich na cestách električkou do bratislavskej mestskej časti Dúbravka. Dopravný podnik Bratislava podľa informácií, uvedených na jeho webovej stránke, predĺži od 22. februára trasu linky 4 až po konečnú Pri kríži. Vďaka spusteniu premávky električiek zároveň príde k ukončeniu premávky linky náhradnej dopravy X5.

električky
Aktuálne trasy električiek v Bratislave. Infografika: DPB

Cestujúci v Dúbravke budú mať k dispozícii spojenie s centrom mesta a významnými prestupnými uzlami každé 4 minúty v špičke, každých 5 minút mimo špičky a každých 7,5 minúty počas víkendov. Na linke 4 bude zároveň minimálne každý druhý spoj zabezpečený novými nízkopodlažnými električkami. Zastávky v Karlovej Vsi a Dúbravke sú tiež prvými, na ktorých bol umiestnený nový estetický a kvalitný mestský mobiliár.

Neskôr v priebehu roka 2020 zároveň prebehne modernizácia zvyšných častí Dúbravsko-Karloveskej radiály v úseku Chatam Sófer – Molecova. V rámci nej bude okrem iného vybudovaný prestupný uzol Molecova.

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019. Realizuje ju vysúťažené konzorcium firiem DK Radiála.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJediná austrálska automobilová značka definitívne končí, nikto ju nechce
Nasledujúci článokTEST Kia Ceed 1.0 T-GDi, skutočne veľa muziky za málo peňazí
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.