Domov SPRÁVY News Zmyselná športovosť v podaní nového Hyundai i20

Zmyselná športovosť v podaní nového Hyundai i20

hyndai i20 2020
Zdroj: Hyundai

Hneď zo začiatku roka sa nám roztrhlo vrece s novinkami. Blížiaci sa autosalón v Ženeve ponúkne tento roku skutočne bohatú ponuku noviniek aj z portfólia dostupnejších značiek. Výnimkou nebude ani Hyundai, ktorý si okrem faceliftovenej i30 pre švajčiarske výstavné dosky pripravil aj premiéru úplne novej generácie modelu i20, ktorý ako prvý prinesie dizajn zmyselnej športovosti.

Hyundai i20 patrí medzi našincami k pomerne obľúbeným autám. Hlavný konkurent pre Škodu Fabia dorazí tento rok v úplne novom šate s technikou, ktorú by mu nazávidela ani Audi. Po nedávnom úniku dizajnu malej i20 sa Hyundai rozhodol, že niečo o nej povie už teraz. Oficiálne fotografie a informácie nám ukazujú, že novinka bude priekopníkom prémiových technológií a dravého dizajnu. Zmyselná športovosť, je novým dizajnérskym jazykom kórejskej automobilky, ktorý má priniesť elegantné a dynamické krivky v spojení s vyváženými proporciami. Už na prvý pohľad je zrejmé ako veľmi sa i20 medzigeneračne zmenila. Jej rozmery sa menili v každom smere. Novinka je o 24 milimetrov nižšia, o 30 milimetrov širšia a o 5 milimetrov dlhšia. Okrem toho bude v interiéri vozu taktiež viac miesta na nohy. Celkový rozvor náprav sa natiahol o 1 centimeter.

Dizajn v podaní zmyselnej športovosti

Navonok pôsobí nová i20 veľmi uhladene a športovo. Môže za to predovšetkým ostro tvarovaná predná časť, ktorá tak trochu pripomína model od divízie N. Dominantou je obrovská mriežka chladiča, ktorá prepája oba ostro-tvarované svetlomety. Výrazným prvkom sú aj otvory, ktoré budú pravdepodobne slúžiť na chladenie bŕzd a lepšie obtekanie vzduchu. Zboku zaujme predovšetkým stúpajúca línia okien, ktorá je podčiarknutý chrómovanou lištou. Tento prvok spôsobil, že zadné dvere vyzerajú teraz skutočne masívne. Za zmienku určite stojí aj kontrastné lakovanie strechy, ktorá však určite nebude k dispozícii v každej verzii. Do oka taktiež padne au úplne nový dizajn diskov kolies, ktorý sa k celkovému charakteru vozu náramne hodí.

Najradikálnejšie zmeny nastali v zadnej časti. Tu sú skupinové svetlomety umiestnené opticky výrazne nižšie, čo môže pôsobiť trochu neprirodzene. Na druhú stranu ich svetelný podpis je charakteristický. Nová i20 dostala aj prepojenie oboch svetiel, ktoré je bohužiaľ len optické. Zadný nárazník má po novom výrazný difúzor v čiernej farbe, ktorý svetlá tlačí opticky ešte viac k ceste. Možno malým sklamaním sa javí byť použitie klasických žiaroviek na smerové svetlá. Takto tvarovaný zadok si určite zaslúžil aj charakteristický smerový podpis. Čo už, možno vo facelifte sa konečne dočkáme. Okrem nových tvarov sa môžeme tešiť aj nové lakovanie. Hyundai na svojich stránkach zverejnil názvy pre 4 nové farby. Budú nimi Intense Blue, Aurora Gray, Aurora Gray a Brass. Celkovo sa tak ponuka farebných vyhotovení pre i20 rozrastie na 10.

Novinky v interiéri aj v asistenčných systémoch

Automobilka zatiaľ fotografie interiéru nezverejnila, pravdepodobne si ho nechala pre svetovú premiéru. Napriek tomu však nejaké informácie o vnútrajšku novej i20 poskytla. K dispozícii budú nové materiály a hlavne sa výrazne priblíži požiadavkám mladých dynamických ľudí. Dominantou budú dva veľké 10,25-palcové displeje. Jeden z nich zaujme miesto digitálneho prístrojového štítu a druhý bude slúžiť na ovládanie infotainmentu. K dispozícii bude aj lacnejšia, 8-palcová verzia multimediálneho systému. Dnes už samozrejmosťou bude bezdrôtové nabíjanie, podpora Apple CarPlay a Android Auto, USB konektory pre cestujúcich vzadu a vpredu či dokonca prémiová aparatúra značky Bose. Novinka taktiež dostala aj možnosť ambientného osvetlenia a mnoho ďalšieho.

Pri pohľade na technologickú výbavu srdce každého technologického nadšenca tancuje radosťou. i20 vôbec ako prvé auto zo svojho segmentu ponúkne navigáciu spojenú s pokročilým adaptívnym tempomatom. V praxi to znamená, že vozidlo bude schopné prispôsobovať rýchlosť na základe údajov z máp. Dokáže teda plynule spomaliť pri zákrutách či pri vchádzaní do obce a to všetko bez zásahu vodiča. Ďalšími zaujímavými novinkami sú pokročilé držanie v jazdných pruhoch, predchádzanie kolíziám v mŕtvych uhloch, parkovací asistent, dodržovanie dopravných značiek obmedzujúcich rýchlosť či asistent predvídania kolízie pri parkovaní, respektíve vyparkovávaní z miesta.

Mildhybrid pod kapotou

Novinky možno očakávať aj pod kapotou. Okrem základných motorov 1,2 MPI s výkonom 62 kW či prepĺňaného litrového T-GDi s výkonom 73,5 kW, tu máme aj mildhybridný pohon. Ten bude pozostávať so 48 voltovej sústavy a litrového T-GDi v dvoch výkonových verziách. Slabšia je naladená na 73,5 kW a silnejšia až na 88 kW. Oba hybridy bude možné spojiť s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou alebo so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Ako automobilka uvádza, použitie hybridnej sústavy by malo mať za následok až 4%-ný pokles spotreby. Okrem toho v krajinách kde všetko funguje tak ako má, dostanete k mildhybridu aj daňové úĺavy. Základný motor bude možné zakúpiť s 5-stupňovým manuálom. Bližšie informácie sa o novej i20 dozvieme už za pár dní na autosalóne v Ženeve. Odtiaľ Vám prinesieme aj najčerstvejšie fotografie prepracovaného interiéru a samozrejme aj exteriéru malého mestského dravca.

Hyundai | The all-new i20 - Reveal

Zdroj: Hyundai

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCestní piráti prichytení pri čine! Myslíte, že ich poučí mastná pokuta?
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz V 300d, luxus, ktorý vás bude hýčkať
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.