Logo kórejskej automobilky KIA sa nezmenilo už od roku 2004, takže nadišiel čas, aby dostalo nové tvary a oslovilo dnešné publikum zákazníkov.
Volkswagen zjavne nie je jediným výrobcom automobilov, ktorý mení svoje logo, aby na seba upozornil nové publikum. Už v minulom roku podanie ochrannej známky naznačilo, že KIA plánuje odhaliť nové logo, ktoré sa bude vyskytovať po novom na kapotách všetkých modelov. Súčasné oválne logo je síce jednoduché, no možno až príliš.
To sa ale čoskoro zmení, pretože správa od kórejského výrobcu tvrdí, že už v októbri tohto roka sa na vozidlách použije odvážne nové logo. Inšpiráciu pritom bude čerpať z radikálneho konceptu Imagine Concept. Nový znak bude veľmi podobný, no bude sa trošku líšiť. Toto je prvýkrát, čo spoločnosť KIA oficiálne potvrdila zmenu svojho loga.
Obrázky nového loga zodpovedajú pripomienkam prezidenta automobilky. A keďže bude vyzerať podobne, vieme si aspoň domyslieť, že názov už nebude v žiadnom oválnom obale. Ide o štylizovanú verziu slova KIA, pričom budú písmená medzi sebou prepojené.
Zatiaľ nepoznáme presný model, ktorý ako prvý okúsi tvary novej značky, ale v kuloároch sa povráva, že by si týmto automobilka mohla označiť všetky svoje elektrické a hybridné modely, aby ich odlíšila od vozidiel so spaľovacími agregátmi. Pre porovnanie, nové logo Volkswagenu debutovalo aj na elektrickom ID.3.
Už zopár rokov nás modely kórejskej výroby presviedčajú, že napredujú nielen svojim dizajnom, ale aj technológiami. A tak by bolo dôstojné aj pre také krásne modely ako je Stinger či Optima, aby dostali zmodernizovaný cejch. Mohlo by taktiež odrážať ich nový dizajnérsky jazyk pre jedinečný športový dizajn. Logo sa totižto za posledných 16 rokov nezmenilo.
Pokiaľ ide o koncepciu Imagine Concept, v nedávnej správe sa uvádza, že jeho produkčná verzia by sa mala na trhu objaviť už v roku 2021. Ide o nový crossover s elektrickým výkonom, ktorý sa stane prevratným modelom značky. Dostane 800 voltovú batériu, ktorá sa nabije z 20 na 80 % už počas 20-tich minút.
Zdroj: KIA