Nový Peugeot 208 bol vyhlásený za európske Auto roku 2020 v pondelok 2. marca v Ženeve porotou, zloženou zo 60 európskych automobilových novinárov. Porota pri ňom vyzdvihla najmä ponuku motorov: na výber sú pri tomto modeli elektrické, benzínové a aj naftové agregáty.
Do finále postúpilo sedem áut, uvádzame ich v abecednom poradí: BMW 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 a Toyota Corolla. Z nich napokon porotcov najviac oslovil nový Peugeot 208.
Vyhlásenie Auta roka prebehlo tentokrát len virtuálne formou online prenosu. Každoročne sa totiž vyhlasuje na ženevskom autosalóne. Ten bol síce tento rok kvôli koronavírusu zrušený, no organizátori tradíciu neporušili a kráľa európskych ciest vyhlásili na pôvodnom mieste, no bez publika.
A čím Peugeot 208 zaujal porotu? Členovia poroty na ňom ocenili odvážny dizajn a použité technológie. Auto je nielen bestsellerom, ale zároveň prvým PEUGEOTOM “série 2”, ktorý získal túto prestížnu cenu. Nový PEUGEOT 208 je zároveň šiestym modelom značky PEUGEOT, ktorý bol ocenený titulom európske “Auto roku”.
Auto roku 2020, nový PEUGEOT 208, otriaslo základmi segmentu B. Dostupný s elektrickými aj spaľovacími motormi prináša budúcim zákazníkom skutočnú slobodu voľby. Do jeho vonkajšieho vzhľadu je pretavená DNA značky, vrátane charakteristických predných LED svetiel, pripomínajúcich tri šelmie pazúry. Výrazné lemy blatníkov a zadný spojler evokujú “anjelské číslo”. PEUGEOT i-Cockpit (head-up displej, kompaktný volant a dotykový displej) vylepšený inovatívnym 3D prístrojovým panelom je nielen estetický, ale zároveň aj zvyšuje bezpečnosť.
Cenu “Auto roku 2020” získal skutočný bestseller. Od jeho októbrového uvedenia na európsky trh si ho objednalo už takmer 110-tisíc zákazníkov. Približne 15% z objednávok pritom pripadá na elektrické verzie. Pokiaľ ide o celkové registrácie osobných áut, tak vo Francúzsku mu ku koncu februára patrilo prvé miesto.
Porota najprestížnejšej európskej ankety Auto roka 2020 (Car Of The Year -COTY 2020) sa skladá zo 60 členov, ktorí zastupujú 23 európskych krajín. Národné zastúpenie v porote závisí od veľkosti trhu s automobilmi v danej krajine a jeho významu z hľadiska ich produkcie. Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia, Taliansko a Španielsko majú šesť členov; ostatné krajiny menej. Česko má v porote jedného zástupcu, Slovensko žiadneho.
Členovia poroty sú volení ako osobnosti spomedzi odborných redaktorov, veľkosť a dôležitosť médiá, v ktorom pracujú, je druhoradá. Noví členovia sa pripoja k porote na pozvanie jej 4-členného výboru a na základe odporúčaní regionálnych skupín. Každoročne sa od každého člena vyžaduje, aby potvrdil, že testovanie automobilov je hlavnou súčasťou jeho odbornej práce.
TEST Nový Peugeot 208: Tentokrát sme to zobrali skutočne od základu