Bentley predstavilo úplne nový luxusný športový automobil Mulliner Bacalar, ktorý stojí skoro 2 milióny eur. Okrem toho má v palubnej doske zabudované 5 000 rokov staré drevo.
Tento Grand Tourer vyšiel z dielne Mullinar a je to najvzácnejší dvojdverový Bentley modernej éry. Na svete bude iba 12 kusov, z ktorých je každý jeden už predaný. To zaručuje raritu a exkluzivitu, pričom Bacalar ponúka vynikajúci luxus a dychberúci výkon.
Balacal má pohon všetkých štyroch kolies a je poháňaný 6-litrovou V12 s výkonom 650 konských síl a má osemstupňovú prevodovku. Drevo použité na palubnej doske je podľa Bentley výsledkom prirodzenej konzervácie v rašeliskách, jazerách a riekach východného Anglicka.
Vo vnútri remeselníci vytvorili kokpit ako žiadny iný. Architektúra systému Bacalar umožnila návrhárom spoločnosti Bentley Mulliner vytvoriť obmotaný dizajn, ktorý nielenže spája interiér a exteriér dohromady, ale tiež zdôrazňuje dvojmiestny charakter. Názov pochádza z mexického mesta, ktoré má tiež rovnomenné jazero.
Ako ste si určite všimli, dizajn vychádza z konceptu EXP 100 GT, ktorý bol predstavený minulý rok. Predná fasáda vrátane svetlometov, mriežky a dokonca nárazníka pochádza z vyššie uvedeného konceptu. Niektoré časti auta sú vyrobené z ľahkého hliníka, iné, ako vere a krídla, sú z uhlíkových vlákien. Niektoré komponenty sa vyrábajú pomocou technológie 3D tlače.
Toto majstrovské dielo má aj materiály pochádzajúce z etických zdrojov. Ide napríklad o farbu obsahujúcu popol z ryžových šupiek, spomínané 5 000 rokov staré drevo a prírodnú britskú vlnu. aj keď vyzerá veľmi podobne ako Continetal GT, jemné detaily robia z neho vozidlo, ktoré posunulo latku oveľa vyššie.
Každý Bacalar bude ručne vyrábaný v špecializovanej dielni spoločnosti Mulliner z závode Bentley v Crewe. Ten sa vyhlásil za prvú certifikovanú továreň na výrobu uhlíka pre zostrojenie luxusných automobilov sveta.
Vozidlo bolo odhalené prostredníctvom online videa, keďže tohtoročný Autosalón v Ženeve bol zrušený kvôli hrozbe rozšírenia koronavírusu. Veríme, že naživo tento kúsok vyzerá ešte brutálnejšie a dúfame, že ho uvidíme ešte na parížskom autosalóne.
TEST Honda Civic Sedan 1,5 VTEC – rodinná limuzína s obrovským priestorom