Domov SPRÁVY Elektromobilita CUPRA Formentor už nie je len prezlečený Seat

CUPRA Formentor už nie je len prezlečený Seat

Značka CUPRA štartuje novú éru. V ich ponuke už totiž nenájdete len silné a ostré modely SEATu. Na scénu totiž prichádza prvý unikátny produkt s označením Formentor. 

Novinka, ktorej vzhľad už je mnohým známy z rovnomenného konceptu, dostala sériovú podobu. Od prvotného odhalenia sa CUPRA Formentor zmenil len minimálne. Karosériou kupé SUV perfektne zapadá medzi súčasne trendy a rovnako aj hybridným pohonom. To, že v portfóliu samostatnej značky CUPRA prevládajú práve športovo-úžitkové vozidlá len dokazuje, že pojem športové auto už neznamená to, čo kedysi.

Už na prvý pohľad je však jasné, že nejde o pokojné a pohodlné rodinné presúvadlo. Ostré hrany, dynamické tvary či temná farebná schéma dávajú jasne najavo dravosť tohoto modelu. Silueta s dlhou kapotou a vystúpenými zadnými blatníkmi pripomína Maserati Levante. DNA materského SEATu je ale stále výrazné. Predné svetlá sú takmer identické s Tarracom či Leonom, rovnako ako aj spojené zadné svetlá. Čo sa týka interiéru, ten je úplne identický s Leonom. Športový vzhľad ďalej dotvára štvorica koncoviek výfukov.

Dizajn modelu CUPRA Formentor sa líši od tradičných SUV. Kombinuje atribúty off-road s kompaktným veľkostným formátom a športovou esenciou hatchbacku v siluete kupé. Vonkajšie rozmery sú perfektným spojením dvoch rozdielnych koncepcií, ktoré zasahujú presne to, čo dnešný zákazníci vyhľadávajú. Karoséria má dĺžku 4.450 mm a šírku 1.839 mm. S výškou 1.511 mm sa nemusíte obávať, že v kabíne by nebol dostatok priestoru. V spojení s rázvorom 2.680 mm prináša veľkorysý vnútorný priestor v zadnej časti kabíny.  Batožinový priestor má základný objem 450 litrov a je variabilný.

Dvojliter aj plug-in hybrid

Pod kapotou nájdeme prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 228 kW (310 konských síl) a krútiacim momentom 400 Nm. Dostupný bude výhradne s dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom stáleho pohonu všetkých kolies 4Drive. Ten adaptívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé nápravy podľa momentálnej jazdnej situácie. O športové jazdné vlastnosti sa stará aj podvozok s tlmičovými vzperami McPherson vpredu a viacprvkovými závesmi vzadu, vybavený progresívnym riadením a adaptívnou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia DCC (Dynamic Chassis Control).

Druhou možnosťou pohonu je agregát plug-in hybrid. Tvorí ho benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) spolupracujúci s elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k), integrovaným priamo v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Dvojica spolu produkuje 180 kW (245 konských síl) a 400 Nm. Zdrojom elektrickej energie pre elektromotor je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 13 kWh. CUPRA Formentor sa začne predávať v poslednom štvrťroku 2020.

Autosalón Ženeva: CUPRA odhalila Formentor

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektrická Škoda Enyaq po prvýkrát zachytená pri testovaní
Nasledujúci článokVíťaz ankety Auto roku na Slovensku je veľkým prekvapením!