startstop

CUPRA Formentor už nie je len prezlečený Seat

Značka CUPRA štartuje novú éru. V ich ponuke už totiž nenájdete len silné a ostré modely SEATu. Na scénu totiž prichádza prvý unikátny produkt s označením Formentor. 

Novinka, ktorej vzhľad už je mnohým známy z rovnomenného konceptu, dostala sériovú podobu. Od prvotného odhalenia sa CUPRA Formentor zmenil len minimálne. Karosériou kupé SUV perfektne zapadá medzi súčasne trendy a rovnako aj hybridným pohonom. To, že v portfóliu samostatnej značky CUPRA prevládajú práve športovo-úžitkové vozidlá len dokazuje, že pojem športové auto už neznamená to, čo kedysi.

Už na prvý pohľad je však jasné, že nejde o pokojné a pohodlné rodinné presúvadlo. Ostré hrany, dynamické tvary či temná farebná schéma dávajú jasne najavo dravosť tohoto modelu. Silueta s dlhou kapotou a vystúpenými zadnými blatníkmi pripomína Maserati Levante. DNA materského SEATu je ale stále výrazné. Predné svetlá sú takmer identické s Tarracom či Leonom, rovnako ako aj spojené zadné svetlá. Čo sa týka interiéru, ten je úplne identický s Leonom. Športový vzhľad ďalej dotvára štvorica koncoviek výfukov.

Dizajn modelu CUPRA Formentor sa líši od tradičných SUV. Kombinuje atribúty off-road s kompaktným veľkostným formátom a športovou esenciou hatchbacku v siluete kupé. Vonkajšie rozmery sú perfektným spojením dvoch rozdielnych koncepcií, ktoré zasahujú presne to, čo dnešný zákazníci vyhľadávajú. Karoséria má dĺžku 4.450 mm a šírku 1.839 mm. S výškou 1.511 mm sa nemusíte obávať, že v kabíne by nebol dostatok priestoru. V spojení s rázvorom 2.680 mm prináša veľkorysý vnútorný priestor v zadnej časti kabíny.  Batožinový priestor má základný objem 450 litrov a je variabilný.

Dvojliter aj plug-in hybrid

Pod kapotou nájdeme prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 228 kW (310 konských síl) a krútiacim momentom 400 Nm. Dostupný bude výhradne s dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom stáleho pohonu všetkých kolies 4Drive. Ten adaptívne rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé nápravy podľa momentálnej jazdnej situácie. O športové jazdné vlastnosti sa stará aj podvozok s tlmičovými vzperami McPherson vpredu a viacprvkovými závesmi vzadu, vybavený progresívnym riadením a adaptívnou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia DCC (Dynamic Chassis Control).

Druhou možnosťou pohonu je agregát plug-in hybrid. Tvorí ho benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) spolupracujúci s elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k), integrovaným priamo v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Dvojica spolu produkuje 180 kW (245 konských síl) a 400 Nm. Zdrojom elektrickej energie pre elektromotor je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 13 kWh. CUPRA Formentor sa začne predávať v poslednom štvrťroku 2020.

Autosalón Ženeva: CUPRA odhalila Formentor

 

Exit mobile version