Prvé elektrické SUV od Škody sa v týchto dňoch podarilo nafotiť na cestách v okolí sídla spoločnosti. Enyaq, ako sa novinka bude volať, bude prvý vozidlom značky, ktoré bolo vyvinuté od podlahy ako elektromobil. Vďaka platforme MEB, na ktorej bude postavené bude mať viaceré koncernové výhody.
Enyaq sa v týchto dňoch začína testovať na cestách v okolí Mladej Boleslavi a viacerým šikovným fotografom sa ho podarilo nafotiť. Vďaka tomu už máme akú-takú predstavu o finálnych rozmeroch vozu. Samozrejme, testovací model má na sebe výraznú vrstvu kamufláže, kvôli ktorej stále nie sú známe presné tvary karosérie. Rozmerovo by sa mala novinky odvolávať na koncernového súrodenca, nedávno predstavený model Volkswagen ID.4. Je však pravdepodobné, že sa už tradične dočkáme väčšej a vzdušnejšej kabíny a ostrejších hrán.
Testovací prototyp zachytený na českých cestách nám však prezrádza, že finálna podoba môže byť od konceptu Vision iV mierne odlišná. Osobne sa mi zdá, že Škoda upustila od výrazných masívnych plôch a tenkých stĺpikov, ktoré boli pre koncept predstavený pred rokom v Ženeve charakteristické. Napriek tomu je najmä v prednej časti vidieť vyššie umiestnenie svetlometov, ktoré dodá autu aspoň opticky agresívny charakter. Celkovo však na mňa, pravdepodobne aj vďaka dobrej kamufláži, pôsobí Enyaq skôr ako väčšie MPV než SUV. Zdanie ale v tomto prípade určite klame.
Okrem exteriéru vozu sa fotografovi podarilo zachytiť aj čiastočne zahalený interiér. Tu už tradične dominuje voľne stojaca obrazovka, ktorá tvorí centrum infotainmentu. Na druhú stranu, relatívne malým dojmom pôsobí výrez na digitálny kokpit. Je možné, že sa Škoda v tomto prípade inšpirovala už zmieňovaným konceptom. Ten totiž prezentoval interiér v minimalistickom duchu s relatívne malým virtuálnym kokpitom. Podobnú filozofiu napríklad vo svete elektromobilov zdieľa aj Tesla Model 3, ktorá sa prístrojového štítu zbavila kompletne a jeho funkcionalitu presunula do centrálneho displeja. Škoda takéto radikálne riešenie určite nepoužije, no je zaujímavé sledovať ako digitalizácia postupne ovplyvňuje interiér každého koncernového vozu.
Zdroj: Motor1