Anketa Auto roku má prvýkrát v histórii dvoch víťazov a v prvej trojke sa premiérovo umiestnila známa japonská značka
Do ankety sa automaticky zapojili všetky automobilové novinky na slovenskom trhu za rok 2019. Vždy však muselo ísť o celkom nové auto, čiže nie o odvodeninu, ako napríklad kabrio, pick-up alebo kombi.
Keď porota vybrala 7 finalistov spomedzi zúčastnených noviniek, finálové kolo spočívalo v tom, že importéri značiek pristavilo týchto 7 modelov na celý deň na testovanie celou porotou. Tak vzniklo definitívne poradie, ktoré sa určovalo rovnakou metódou ako pri európskom Car Of The Year. Každý člen jury mal k dispozícii 25 bodov, pričom jednému kandidátovi mohol prideliť maximálne 10 bodov. Tento ročník nastala kuriózna situácia, kedy sa medzi tých, ktorí boli na pódiovom umiestnení, prebojovali dvaja finalisti s rovnakým počtom hlasov. To znamená, že dva krištáľové poháre vyrobené v sklárňach v Lednických Rovniach ostali na rovnakom stupienku.
Veľkým prekvapením je víťazstvo extravagantného malého offroadu Suzuki Jimny. Ten porotu presvedčil z niekoľkých dôvodov. Suzuki predstavilo skutočný offroad s rámovou konštrukciou, tuhými nápravami a pripojiteľným pohonom 4×4 s redukciou. Ten má vďaka nízkej hmotnosti a krátkemu rázvoru vynikajúcu priechodnosť terénom, no ani na ceste nie je prehnane nekomfortný, aj keď jazda v ňom rozhodne nie je o pohodlí. Okrem toho prišiel s výnimočným dizajnom a rozumne nastavenou cenou.
Pri Corolle sa prvenstvo dalo zrejme čakať, je to dobre vyladený celosvetový bestseller, ktorý nemá prakticky žiaden vážnejší nedostatok, navyše Toyota konečne popracovala aj na zatraktívnení vzhľadu.
Druhé miesto patrí s absolútne minimálnou stratou dvoch bodov Peugeotu 208, ktorý sa len pred pár dňami stal aj európskym Autom roku, profitovať bude najmä z tohto ocenenia, slovenský titul mu až tak chýbať nebude. Druhá priečka je pre malý hatchback, ktorý prišiel s výnimočným dizajnom, výbornými jazdnými vlastnosťami a dáva hneď od začiatku na výber medzi benzínom, naftou a elektrinou absolútne zaslúžené. Ku cti mu slúži aj to, že čisto elektrický pohon, tak ako niektorí konkurenti, nespája len s tými najvyššími a najluxusnejšími výbavami.
Čítajte viac: TEST Nový Peugeot 208: Tentokrát sme to zobrali skutočne od základu
Ďalším míľnikom v slovenskej ankete Auto roku je prítomnosť Subaru, ktoré sa do finálovej sedmičky dostalo po prvýkrát v histórii – a hneď skončilo na stupni víťazov. Hovoríme o Foresteri, ktorý si “medailu” taktiež zaslúžil. Už koncom minulého roku sa mohol pochváliť päťhviezdičkovým zásahom v testoch Euro NCAP, vo svojej triede sa môže pochváliť aj ocenením Euro NCAP Best in Class 2019 a faktom je, že má veľmi dobré jazdné vlastnosti, skvelý pohon 4×4, popracoval na hybridnej technológii a zatraktívnil interiér. Ak by ešte mierne vylepšil aj exteriér, bolo by to skutočne výnimočné auto po všetkých stránkach.
A tu je definitívne poradie finalistov:
Poradie | Model | Počet bodov |
1. | Toyota Corolla | 68 |
Suzuki Jimny | 68 | |
2. | Peugeot 208 | 66 |
3. | Subaru Forester | 57 |
4. | Renault Clio | 49 |
5. | Škoda Scala | 46 |
6. | Kia XCeed | 21 |