V týchto krušných dňoch po vyhlásení mimoriadnej situácie sa v parlamente stále určuje, ktoré prevádzky a obchody majú byť zatvorené. V druhej skupine sa vyskytli aj vykonávatelia kontrol STK. Príde vám domov aj tak pokuta?

V normálnom prípade, ak človek zabudne na pravidelnú technickú či emisnú kontrolu, nepozná štát žiadne okamžité úľavy. Automaticky generované rozkazy na pokuty dávajú Okresné úrady.

Štát vedie databázu, v ktorej sa evidujú všetky automobily a ich technické a emisné kontroly; vrátane dátumov, kedy ich majú absolvovať. Systém preto vie určiť, kedy najneskôr má majiteľ pristaviť auto ku kontrolám. Pokiaľ tak neurobí, majiteľovi na základe objektívnej zodpovednosti automaticky pošle poštou pokutu. Pokuta sa vtedy udeľuje v tzv. rozkaznom konaní.

Kontrola STK

V prípade, že by Vám v najbližších dňoch, týždňoch alebo mesiacoch prišla domov pokuta za prepadnutie STK, nezúfajte. Ministerstvo dopravy a výstavby SR odporúča svojim občanom s takýmto scenárom nasledovné: podajte odpor z dôvodu mimoriadnej situácie, ako objektívnej príčiny nesplnenia tejto povinnosti.

ssangyong-torres-evx

Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky takto reaguje na mimoriadnu situáciu, následkom ktorej nebude možné, aby niektorí majitelia pristavili auto na kontrolu. Plus je možné, že ak sa nájde čo i len jeden zamestnanec s podozrením na koronavírus, je logické, že celá kontrolná stanica upadne do karantény.

Pokiaľ sa vás táto mimoriadna situácia vyhlásená na Slovensku dotkla aj týmto spôsobom, využite čas doma na prípravu na bezchybný priebeh kontroly. Úlohou STK je totiž určiť, či je vozidlo technicky spôsobilé na jazdu po pozemných komunikáciách. Detailný popis, kedy je vaše vozidlo technicky nespôsobilé, je možné nájsť v § 17 Vyhlášky MDPT SR č. 464/2009 Z. z.

Kontrola STK

Mimoriadny stav je vyhlásený doposiaľ na dva týždne, čo je dostatok času na skontrolovanie bŕzd, kolies alebo aj výmenu žiarovky. Taktiež nezabudnite, že si treba skontrolovať povinnú výbavu, do ktorej patrí aj autolekárnička, výstražný trojuholník, reflexná vesta, rezerva, kľúč na matice a príručný zdvihák. U LPG a CNG vozidiel myslite na na umiestnenie identifikačného znaku.

TEST Mazda CX-30 – oplatí sa priplatiť si automat?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST KIA e-Soul, neoznačujte ma elektromobil, som auto!
Nasledujúci článokAutomobilky zastavujú výrobu v celej Európe, prerušuje ju PSA, aj bratislavský VW