Hyundai i30 hral kľúčovú rolu pri pozitívnej zmene imidžu tejto kórejskej značky. Slovenský importér zverejnil cenník faceliftu, v ponuke nechýba nový motor či mild hybrid.
Bestseller značky a zároveň vitálny člen segmentu C sa tešil ohromnej obľube hlavne v Európe. Aj napriek prebiehajúcej pandémii však automobilka nezaháľa a prednedávnom predstavila facelift i30-ky. Okrem atraktívnych dizajnérskych prvkov novinka prináša aj to najdôležitejšie – zmeny pod kapotou.
Modernizácia so sebou prináša širokú paletu pohonných jednotiek. Zákazník si bude môcť vybrať až z piatich. Motorický základ v podobe atmosférickej 1.4-ky po facelifte nahradila úplne nová 1.5-ka s označením DPi a výkonom 81 kW. Nováčika dopĺňa už známy trojvalec 1.0 T-GDi o výkonu 88 kW, pričom výkonnostný vrchol predstavuje agregát 1.5 T-GDi. Ten aj vďaka 48 V mild hybridnému systému poskytuje maximálny výkon 118 kW zatiaľ čo si zachováva optimálnu spotrebu paliva.
Naftové portfólio zastupuje už zaužívaný motor 1.6 CRDi, ktorému rovnako asistuje 48 V mild hybridný systém. Celkový výkon dosahuje hodnotu 100 kW. V krátkosti povedané, 1.4 litrový benzín nahradila 1.5-ka, pričom dve najvýkonnejšie motorizácie spolupracujú s mild hybridnou jednotkou. Karosárske verzie sa dajú s agregátmi kombinovať ľubovoľne, výnimkou je však Fastback, ktorý nedostane atmosférický motor.
Podobne bola rozšírená aj ponuka prevodoviek. Základ bude pri všetkých motoroch predstavovať 6 stupňová manuálna prevodovka. Za príplatok 1850€ môžete získať 7 stupňový automat DCT (s výnimkou atmosférického motoru). Novinkou je 6 stupňový inteligentný automat nesúci označenie iMT (intelligent Manual Transmission). Ten je spriahnutý iba s agregátmi s mild hybridom a umožňuje takzvané “plachtenie” pre úsporu paliva.
Podobne rôznorodá je aj ponuka balíkov výbav. Krátku a kombi verziu dostanete s klasickými balíkmi Classic, Comfort, Family a Style, ku ktorým pribudli aj športovejšie balíky N Line a N Line+. Tento športovo ladený balík ste mohli dostať aj pred faceliftom, no výhradne vo verzií hatchback. Keďže fastback je určený pre klientov, ktorím záleží na štýle, v portfóliu výbav bude chýbať základný balík Classic.
Ľudový ako vždy
Aj napriek mnohým vylepšeniam sa cena i30 stále drží na jednej z najnižších priečok v triede (dostupnejšia je snáď už len Dacia). Verzia hatchback so základnou výbavou Classic a motorizáciou 1.5 DPi začína aj vďaka akciovému bonusu už na 13 690€. Kombík s rovnakým motorom a výbavou dostanete už od 14 690€, zatiaľ čo Fastback s motorom 1.0 T-GDi a výbavou Comfort+ môže byť váš už od 16 100€.
Hyundai oficiálne odhaľuje nové Santa Fe, dorazí aj ako plug-in hybrid!
Zdroj: Hyundai