Svetová ekonomika sa ešte nestihla zotaviť z prvej vlny koronakrízy a už sa zdá, že je na rade jej druhé vydanie. Viacero firiem sa uchyľuje k hromadnému prepúšťaniu len preto, aby dokázali zredukovať straty na minimum. Okrem prepúšťania však gigantické automobilové koncerny ako Volkswagen čaká omnoho radikálnejšia zmena.
Tá by sa mala dotknúť každej jednej automobilky, ktorá spadá pod Volkswagen. Konkrétne sa okrem prepúšťania totiž začalo hovoriť o razantných zmenách v portfóliách automobiliek. Túto informáciu dokonca potvrdil aj samotný šéf Volkswagenu Herbert Diess. Ten sa nechal v nedávnom rozhovore pre nemecký magazín Automobilwoche počuť, že koncern čaká výrazná redukcia nákladov. Šetrenie sa má dotknúť predovšetkým modelovej ponuky jednotlivých automobiliek. V praxi by to znamenalo, že pokiaľ sa nejaký model nachádza v červených číslach aj v prípade dobrých predajov, pravdepodobne skončí.
Informácie sú zaujímavé najmä preto, že Herbert Diess jasne povedal, že z ponuky vypadnú aj pomerne známe a etablované modely. Konkrétne názvy zatiaľ nie sú známe, no už teraz je jasné, že v ohrození sú aj také kúsky ako napríklad Kodiaq RS, ktorý sa momentálne potichu vytráca z ponuky českej Škody.
Ďalej Diess uvádza, že kríza je natoľko zlá, že sa výrazné zmeny dotknú aj vývoja nových modelov a to najmä elektromobilov. Podľa jeho slov musí koncern výrazným spôsobom zredukovať výdavky, ktoré najmä v posledných rokoch smerovali do vývoja. Okrem toho sa nové projekty budú posudzovať podstatne prísnejším spôsobom najmä, čo sa efektivity a budúceho pôsobenia na trhu týka. Automobilka Volkswagen už teraz netrpezlivo očakáva uvedenie modelu ID.3 na trh. Jeho politika je totiž nastavená tak, že prakticky od začiatku predaja by mal koncernu prinášať dostatok financií. Tým by sa mal stať vôbec prvým elektromobilom, na ktorom VW neprerobí.
Je už teda viac menej jasné, že aj odvážne plány ohľadom programu Transform 2025, ktoré mali z koncernu urobiť najväčšieho predajcu elektromobilov sú v ohrození. Dokonca by sa mohlo stať, že cieľ tohto programu bude výrazne oneskorený alebo úplne zrušený. Na druhú stranu sa ale koncern nehodlá vzdať svojho postavenia v Číne. Dokonca sa tu plánuje zavedenie nových riešení, ktoré majú výrazným spôsobom podkopať rast automobilka Tesla.
Zdroj: Automobilwoche