Aj keď športovej limuzíne Audi S8 výkon rozhodne nechýba, jej motor ho hravo zvládne aj viac. Dôkazom toho je úprava od ABT.
Audi S8 figurovalo na trhu už od roku 1996 a siahali po ňom zákazníci ktorý chceli viac než len limuzínu. Jej konštrukcia a výkonnostné parametre vždy dokázali držať krok s dobovými športovými autami. Inak tomu nie je ani pri najnovšej piatej generácií, ktorá prišla na trh začiatkom roku 2020. Rovnako ako predchádzajúce generácie, aj táto aktuálna je rýchlejšia než mnoho nových športových áut.
Preplňovaný benzínový osemvalec o objeme 4.0 litra poskytuje od výroby úctyhodný výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 Nm. V kombinácií s pohonom všetkých štyroch kolies Quattro a 9-stupňovou automatickou prevodovkou dokáže motor vystreliť túto 2.3 tonovú limuzínu na stovku za neuveriteľných 3.8 sekundy. Aktuálne Porsche 992 zvládne šprint za rovnaký čas, zatiaľ čo Audi vás bude rozmaznávať štedrou výbavou a množstvom priestoru pre štyroch pasažierov.
Tu prichádza do hry nemecký úpravca ABT Sportsline. Na zvýšenie výkonu použil úpravca len riadiacu jednotku, nakoľko motor má dostatočnú výkonnostnú rezervu. Tá zvýšila sériový výkon auta na neuveriteľných 515 kW (700 koní), pričom krútiaci moment narástol na 880 Nm. Tieto parametre dostanú luxusnú limuzínu na stovku za 3.4 sekundy. Maximálna rýchlosť pritom zostáva elektronicky obmedzená na “len” 250 km/h. Komu by sa žiadalo maximálnu rýchlosť posunúť na 270 km/h, musí siahnuť po prvku ABT Power a príplatkových keramických brzdách. Podobne dobre ako jazdí S8 v priamke sa jej darí aj vyberať zákruty. Vďaka skvelému štandardnému pruženiu sa auto dokáže v zákrute nakloniť až do troch stupňov, pričom kamera konštante sleduje 15 metrov vozovku pred autom a podľa toho nastavuje pruženie.
Autu nechýbajú ani estetické prvky, ktoré na klasickom Audi S8 nedostanete. Medzi ne patrí napríklad zadný karbónový spojler, či 20- až 21- palcové disky ABT GR alebo FR. To, že sa jedná o upravené Audi S8 v interiéri prezrádza ABT tlačidlo Štart/Stop systému a ABT kryt radiacej páky.