Výrazný dizajn exteriéru nového modelu Citroën C4 s prvkami prebratými z SUV dopĺňa rovnako odvážny interiér a čerešnička na torte má tentokrát označenie ë-C4. Skrýva sa pod ním čistý elektromobil.
Francúzska automobilka Citroën pred niekoľkými hodinami predstavila novú podobu jedného zo svojich kľúčových modelov – Citroënu C4. A z nášho pohľadu sa naozaj má čím pochváliť. Dizajn sa zmenil zásadne a Francúzi zostali verní svojej snahe prinášať na trh extravagantné, zároveň však elegantné modeli.
z C4-ky sa stáva niečo na pomedzí mestského crossoveru a moderného SUC, teda Sport Utility Coupé, alebo po našom: menšieho SUV so skosenou zadnou časťou. Samozrejme, hovoríme stále o vzhľade, rozmermi zostáva C4-ka stále kompaktným autom.
Výrazný – a naozaj vydarený – vonkajší vzhľad však nie je jedinou silnou stránkou tejto novinky. Interiér je poňatý taktiež pomerne revolučne. Popri digitálnom priestorom štíte sa na stredovej konzole nachádza veľký samostatný skosený infotainmentový displej. Zmenila sa však prakticky celá architektúra miesta pre vodiča, čo pri dôraze, aký kladie sesterský Peugeot na svoj i-Cockpit vôbec neprekvapuje.
Zaujímavosti sa nájdu aj pod kapotou. Keďže koncern PSA sa snaží o pomerne razantnú elektrifikáciu svojho modelového portfólia, tak aj C4-ka prichádza v benzínovej verzii, s naftovými motormi a zároveň aj ako čistý elektromobil s označením ë-C4. Takto sa rozširuje portfóliu elektrických, resp. elektrifikovaných vozidiel Citroënu aktuálne na päť: C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ktorý sa u nás nepredáva, ë-Jumpy a ë-SpaceTourer.
Pozitívne je, že súčasťou výbavy vozidla, zvyšujúcou komfort by malo byť pokročilé pruženie Progressive Hydraulic Cushions a v zozname doplnkovej výbavy by nemali chýbať ergonomické a zároveň extra pohodlné sedadlá, vytvorené v rámci programu Advanced Comfort.
Viac detailov – a najmä tých technických – sa však o tomto modeli dozviete až po jeho svetovej premiére, ktorá prebehne už o niekoľko dní. Na našich cestách by sme sa tohto modelu mali dočkať už v priebehu budúceho roku a sme celkom zvedaví na to, akú cenovú politiku pri ňom materská automobilka zvolí a taktiež na parametre a cenu čisto elektrickej verzie.