Pickup od Mazdy o ktorom ste možno ešte nepočuli využíval dodnes všetky mechanické súčasti Fordu Ranger. Problematický vzťah automobiliek bol však prerušený a nová Mazda BT-50 bude stáť na novej platforme.
Mazda po dlhých rokoch blízkej spolupráci s americkým Fordom z tohto zväzku vycúvala. Podmienky dohody už neboli pre Japoncov tak výhodné, aby sa im aj naďalej oplatilo predávať Ford Ranger s inými plechmi, svetlami a interiérom. Keďže Mazda momentálne nemá vlastnú platformu na pickup, automobilka sa rozhodla na modeli BT-50 spolupracovať s Isuzu.
Japonská automobilka Isuzu má s úžitkovými vozidlami dlhoročné skúsenosti a ich model D-Max na ktorom bude postavená aj nová Mazda momentálne patrí k jedným z najlepších vo svojej triede. Ak si však myslíte, že pickup od Mazdy bude mať iba vymenené znaky na prednej kapote, zadných dverách a volante, mýlite sa. Mazda BT-50 totiž prejde viacerými zásadnými zmenami. Azda najmenej zmenenou časťou auta bude korba. Pri pohľade zo zadu sa auto takmer na chlp zhoduje so svojim novým súrodencom od Isuzu. Zmeny začínajú byť badateľné pri pohľade zboku. Na rozdiel od výhradne pracovného a úžitkového Isuzu, Mazda BT-50 dostane štýlové chrómové nášlapy. Zmeny sú najočividnejšie na prednej časti vozidla. Tu robustný postoj pracovného auta dopĺňajú už známe dizajnové prvky Mazdy. Typické dynamicky tvarované svetlá, ktoré nájdeme aj na ostatných vozidlách značky dopĺňa veľký gril, ktorý tvoria štyri linky.
Keďže Mazda nechcela aby v ich pickupe pretrvával akýkoľvek nádych vyslovene úžitkového auta, vybavila BT-50-ku svojou vlastnou palubnou doskou. Pickup dostane všetky asistenčné systémy, ktoré Mazda ponúka v bežných osobných vozidlách s jedinou výnimkou G-Vectoring-u. Fakt, že auto príde s luxusnejším interiérom a mnohými asistenčnými systémami však nejako neobmedzuje jeho pracovné schopnosti. S trojlitrovým preplňovaným naftovým motorom o výkone 191 koní a 450 Nm dokáže Mazda BT-50 odviezť tonu nákladu alebo potiahnuť vozík do hmotnosti 3500 kg. Mazda zatiaľ bližšie technické údaje nezverejnila, no po vzore Isuzu Mazda pravdepodobne dostane prevodovku s redukciu a zadnú uzávierku diferenciálu. Bohužiaľ, podobne ako jej predchádzajúce generácie sa na Európsky trh nedostane.
TEST Mazda CX-5: SUV pre ktoré sa možno rozhodnúť rozumom i srdcom