O extrémne rýchlom Bugatti Chiron ste už určite počuli. Okrem vysokovýkonného motoru ukrývajú jeho “vnútornosti” aj ďalšiu zaujímavosť.
V dnešnej dobe väčšina motoristov vníma klimatizáciu ako úplnú samozrejmosť. Keďže je v autách taká bežná ako povedzme sedadlá či lakťová opierka, niektorí z nás si môžu povedať, že jej návrh a konštrukcia nemôžu byť až tak komplexné. Navyše, v dnešných (občas) slnečných dňoch tento vynález velebíme veľmi často. Ako ďaleko až môže zájsť komplexnosť a sila klimatizácie v luxusnej značke akou je napríklad Bugatti?
Na túto otázku odpovedá automobilka Bugatti spolu s návrhárkou automobilových klimatizácií Julie Lemke, ktorá pracuje pre automobilku už vyše štyri roky. Lemke vníma ako prvotnú výzvu to, že optimálna teplota každého pasažiera je rozdielna, kvôli čomu musí každé vozidlo disponovať dvojzónovou klimatizáciou. Na základe toho sa snaží zabezpečiť, aby klimatizácia v takomto drahom aute pracovala bleskurýchlo a bez akéhokoľvek nepríjemného zvuku. V Bugatti je najdôležitejším faktorom to, aby klimatizácia pracovala v úzadí a bez toho aby si to všimla posádka. Ako isto predpokladáte, ďalším dôležitým faktorom je rýchlosť, akou sa vozidlo pohybuje. Keďže tieto vozidlá dosahujú enormne vysokú rýchlosť, ich systém klimatizácie funguje trochu inak ako u konvenčných áut.
Kým bežné vozidlá nasávajú vzduch zvonka vozidla do klimatizácie takmer nonstop, modely francúzskej automobilky tak činia až od rýchlosti 250 km/h. Okrem toho hrá dôležitú úlohu aj čelné sklo. Cezeň totiž preniká do kabíny najväčšie množstvo žiarenia, ktoré následne zahrieva kabínu. U vozidiel ako napríklad Mercedes-Benz triedy G, ktoré majú čelné sklo v takmer pravom uhle je problém prehrievania minimálny. Inak je tomu pri Bugatti Chiron, ktorého čelné sklo má sklon iba 21.5 stupňa. To zapríčiňuje časté a intenzívne vyhrievanie kabíny slnečnými lúčmi, pričom obľúbený prvok doplnkovej výbavy Sky View tomu absolútne nepomáha. Pre vyriešenie tohto problému musela automobilka do auta nainštalovať systém klimatizácie, ktorý produkuje výkon až 10 kW (13 koní). To je podľa automobilky postačujúci výkon na chladenie európskeho bytu s rozlohou približne 80 metrov štvorcových.