Ponuku motorov pre modely SQ7 a SQ8 už čoskoro obohatí agregát 4.0 TFSI. Audi týmto odpovedá na trend benzínových motorov v ostatných výkonných SUV.
Ku doposiaľ používanému motoru V8 TDI, ktorý produkuje 435 koní a neuveriteľných 900 Nm sa pridá jeho benzínový súrodenec. Automobilka sa tak rozhodla po tom, čo si uvedomila, že väčšina konkurentov už spomínaných modelov disponuje preplňovanými benzínovými motormi. Okrem toho kvôli vysokým emisiám CO2 táto naftová motorizácia nemá veľkú perspektívu udržať sa najbližšie roky na trhu.
Benzínové verzie modelov SQ7 a SQ8 prídu do predajní už začiatkom tejto jesene. Pod kapotou budú ukrývať koncernový osemvalec 4.0 TFSI, ktorý používa aj Porsche Panamera, Bentley Continental či Lamborghini Urus. Jeho výkon bude 507 koní a 700 Nm, vďaka čomu obe vozidlá zdolajú šprint z 0 na 100 za dychberúcich 4,1 sekundy. Audi ďalej tvrdí, že pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h bude trvať len 3,8 sekundy. Motor už tradične spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a pohonom všetkých kolies quattro.
Prepracovaný motor V8 bude disponovať aj funkciou vypínanie valcov COD (Cylinder On Demand), ktorá pri pokojnej jazde deaktivuje štyri valce pre zlepšenie spotreby. Tá sa podľa Ingolstadtskej automobilky pohybuje v rozmedzí 12,0 až 12,1 litra na 100 kilometrov, čo činí 275 – 278 gramov CO2 na kilometer. Spotrebu pomáhajú optimalizovať aj dve turbodúchadlá s technológiou twin-scroll, vďaka ktorým má motor vysoký krútiaci moment aj v nižšom spektre otáčok.
Komfortu na palube napomáha nový vzduchový podvozok spolu s aktívnym uložením motora. Súčasťou podvozku je aj natáčanie zadnej nápravy, ktoré je pri aute takejto veľkosti neodmysliteľným prvkom. Do rýchlosti 60 km/h otáča zadné kolesá do opačnej strany ako predné, čo napomáha manévrovateľnosti. Naopak, pri vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú do rovnakého smeru ako predné, čo zvyšuje stabilitu. Sedem jazdných režimov v oboch modeloch je samozrejmosťou, vrátane režimu offroad. Audi SQ7 TFSI dostanete štandardne na 20-palcových kolesách, ktoré ukrývajú až 400 milimetrové brzdové kotúče. Kto si rád priplatí, môže mať až 22-palcové disky a keramické brzdy so sivými strmeňmi. Model SQ8 je na tom podobne, avšak základ predstavujú 21-palcové disky, pričom zákazník môže siahnuť až po 23-palcových.
Audi e-Tron zvýšil predaje o 86 % a dosahuje najlepšie čísla v segmente