Electric Brands je nemecká spoločnosť, ktorá zaviedla EBussy. Ide o zaujímavú koncepciu elektrického autobusu/dodávky, ktorá má dostupnú cenu s príťažlivým dojazdom.
Pozoruhodný eBussy je založený na elektrickej platforme, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre tento model. To znamená, že výrobca môže vyvinúť rôzne koncepcie, od rodinného minivanu, mikrobusu, dodávky, nákladného automobilu až po smetiarske auto… a teda až 10 rôznych možností určených pre veľmi odlišných zákazníkov. Prispôsobenie môže zasiahnuť dokonca aj stranu volantu, ktorý môže byť podľa voľby naľavo, napravo, ale dokonca aj v strede.
Ide o kompaktný model, ktorý aj napriek svojej relatívne malej dĺžke 3,6 metra dokáže vyťažiť priestor na maximum. EBussy má teda o niečo väčšie miery ako Renault Twingo, ktorý zvládne maximálne zaťaženie 1 000 kilogramov.
Tento model bude mať štyri motory umiestnené na každom z kolies, ktoré mu poskytnú celkový výkon iba 15 kW (20 koní), ale pritom krútiaci moment 1 000 Nm. To je dostatočná miera reakcie v situáciách s maximálnym zaťažením, pričom mikrobus to vytiahne na 90 km/hod. To síce nie je veľa, ale niekomu (napríklad dodávateľským spoločnostiam) aj táto hodnota postačí. Hlavne vtedy, keď cena začína pod sumou 17 000 eur.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=47gWIfC00JM&feature=emb_title
Pokiaľ ide o elektrický pohon, zákazník si bude môcť vybrať základnú batériu 72 V a 10 kWh, čo mu podľa výrobcu umožní na jedno nabitie prejsť asi 200 kilometrov. Pomerne optimistická predstava, najmä ak opustíme mesto. Pre tých, ktorí potrebujú väčší dojazd, ponúka spoločnosť voliteľnú 30 kWh batériu, ktorá zvyšuje dojazd na 600 km pri jednom nabití.
EBussy má navyše možnosť inštalácie systému fotovoltaických panelov na strechu, ktorý mu umožní získať stratenú energiu zo slnka. Ide o návrh, ktorý sa snaží investorov dotlačiť do distribúcie už v roku 2021. Má sa tak stať na základe odlišnej konštrukcii, modulárnej a plne recyklovateľnej koncepcii a hlavne ponúkanej cene, ktorá bude nižšia ako 20 000 eur. Nám sa však zdá, že tento koncept je príliš dobrý na to, aby sa stal skutočnosťou.
Zdroj: ElectricBrands