Od doby čo BMW spôsobilo doslova šok s príchodom modelu X6 uplynul už nejaký čas. Za tú dobu sa na trhu stihlo v segmente kupé SUV etabovať viacero značiek. Dynamicky rezané obrie kupé majú vo svojom portfóliu Audi, BMW, Mercedes, Lamborghini, Porsche a mnohé iné, aj neznáme, automobilky. Ale čo jeden z najväčších výrobcov na svete? Volkswagen zatiaľ stále drží konzervatívnu líniu. Alebo skôr držal… Prichádza totiž Tiguan X.
Ďalším kamienkom v mori kupé SUV sa pravdepodobne už tento rok stane Tiguan X. Drzejšia verzia inak elegantného a uhladeného Tiguanu by mala byť, zatiaľ, dostupná len v Číne. Práve na tamojšom trhu sa ľudia doslova bijú o autá s týmto typom karosérie. Obrovskej obľube sa tam teší BMW X6, X4, Mercedes GLE Coupé alebo GLC Coupé či dokonca aj unikátny Kodiaq GT.
Aj keď je posledný menovaný skôr pre menej majetných zákazníkov patrí do rovnakého segmentu ako prémiovejšie modely. No a práve Tiguan X bude atakovať rovnakých zákazníkov ako Kodiaq GT. Od svojho českého súrodenca sa však bude vo viacerých ohľadoch líšiť. Ponesie dizajn modernizovaného európskeho Tiguanu, no tam, dá sa povedať, väčšina podobností s európskou verziou končí.
Tiguan X totiž ponúkne okrem ostro padajúcej strechy aj mierne upravený sklon predného okna. Čínska novinka taktiež bude disponovať viacerými dizajnovými prvkami, ktoré sa tak trochu inšpirovali v koncernových prémiovkách. Preto niet divu, že sa zadok tak trochu ponáša na Urus, Arteon či Cayenne. Tiguan X ide teda ruka v ruke s čínskou filozofiou. Pri scrollovaní facebookovej stránky Car News China som bol totiž doslova v šoku koľko áut s týmto typom karosérie tamojší trh ponúka.
Okrem iného typu karosérie je ďalším rozdielom oproti európskemu Tiguanu aj dostupnosť motorov. Zatiaľ čo u nás automobilka dlhodobo počíta s obľubou nového agregátu 2,0 TDI vo viacerých výkonových verziách, v Číne je tomu inak. Tamojší kupé Tiguan totiž dostane hlavne motor 2,0 TSI s výkonom 137 alebo 182 kW. Ešte jedna zaujímavosť na záver. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Tiguan X bude vychádzať z klasického “krátkeho” Tiguanu. Opak je však pravdou. “Xko” si za svoj základ vybralo predĺženú verziu Allspace.
Zdroj: Car Scoops