Domov SPRÁVY News VW Golf Variant je tu! Stalo sa z neho poriadne kombi

VW Golf Variant je tu! Stalo sa z neho poriadne kombi

Koncom minulého roka keď Volkswagen oficiálne predstavil Golf 8. generácie, nastala debata, čo sa stalo s jeho prevedením Variant. Vo všeobecnosti sa totiž očakávalo, že nemecká automobilka uvedie aj praktickejšiu verziu, no na to neprišlo. Zatiaľ čo nový SEAT Leon a Škoda Octavia prišli okamžite aj s verziou s väčším kufrom, Volkswagen na predstavenie Variantu čakal až do teraz.

Z dizajnového hľadiska sa samozrejme veľa nemení. Predok Golfu Variant je totožný s hatchbackom. Zmeny ale vidno z bočnej strany. Volkswagen Golf krásne natiahol a jeho siluetu nadizajnoval skutočne športovo. Dokazuje to najmä uhol zadného okna, ktoré plynule nadväzuje na masívne lakované časti piatych dverí. V zadných partiách taktiež nastalo zopár zmien. Masívne veko kufru, do ktorého sú zapustené svetlomety dostalo otvor na poznávaciu značku. To je napríklad oproti Leonu 4. generácie rozdiel, nakoľko Španiel má v oboch karosárskych verziách poznávacie číslo v nárazníku.

Podstatnou zmenou však prešli rozmery. Volkswagen Golf Variant je na dĺžku vo všetkých ohľadoch väčší. Natiahol sa až na 4 633 milimetrov. Ide teda oproti verzii hatchback o nárast až o 349 milimetrov. Druhým rozdielom oproti klasickému Golfu je rázvor. Ten vo verzii Variant totiž narástol až o 67 milimetrov na konečnú hodnotu 2686 mm. Citeľne sa to má odraziť najmä na mieste pre cestujúcich sediacich v druhom rade sedadiel. Mimochodom rázvor je totožný s Octaviou Combi a Leonom ST.

Vnútroný priestor výrazne narástol

Rekordné hodnoty sa dajú teda očakávať aj z pri prepravnej kapacite. Nový Golf Variant má objem batožinového priestoru na hodnote 611 litrov. Nie je to podobná “čierna diera” ako v prípade 640-litrového kufru Octavie Combi, no pre bežnú rodinu to určite postačí. V prípade Golfu tak ide o 6-litrový medzigeneračný nárast. Po sklopení zadných sedadiel sa celková prepravná kapacita vyšplhá až na 1 642 litrov, čo je presne o 22 litrov viac ako v Golfe Variant 7. generácie. Ako som už spomínal, nárast rázvoru sa pozitívne odrazil aj na vnútornom priestore. Volkswagen v oficiálnej správe uvádza, že na dĺžku sa interiér natiahol o 49 milimetrov.

ssangyong-torres-evx

Okrem klasickej verzie Variant, Volkswagen ukázal aj prevedenie Alltrack. Ide tak o druhú generáciu lifestylovo ladeného kombíku. Golf Alltrack už v základnej verzii kúpite s pohonom všetkých kolies 4MOTION, ktorá bude štandardom. Okrem toho už tradične nemôže chýbať značné ochranné oplastovanie karosérie a zvýšený podvozok. Golf Alltrack je navyše schopný utiahnuť príves s maximálnou hmotnosťou až 2 tony. Zaujímavosťou je, že Alltrack podobne ako GTI dostal LED podpis v prednom nárazníku.

Z technologického pohľadu bude Golf Variant totožný s hatchbackom. Pod kapotou teda môžeme očakávať širokú paletu pohonných jednotiek. Základné motorizácie budú 1,0 TSI a 1,5 TSI. Nad nimi bude zasadená ich mild-hybridná verzia so 48V systémom. Ďalej môžeme v budúcnosti očakávať aj plug-in hybrid. Milovníkov nafty však možno nový Variant trošku sklame. Volkswagen sa totiž nikde nezmienil o najsilnejšej verzii GTD, ktorá pravdepodobne z ponuky kvôli emisným limitom vypadne a zostane tak len konvenčný motor 2,0 TDI. Bližšie informácie o technike a asistenčných systémoch si môžete prečítať v našom pôvodnom článku, v ktorom sme detailne rozobrali Golf 8. generácie.

Volkswagen Golf 8. generácie práve oficiálne predstavili

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST BMW X3 xDrive 30e: Keď dostane e-mobilita novú úroveň
Nasledujúci článokZa staré autá si priplatíme! Registračný poplatok porastie
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.