Čínske modely, ktoré sú dostupné na európskych trhoch, nie sú príliš lákavé. Čo ak by bol ale na výber Voyah i-Land?
Bohužiaľ vás musím hneď zo začiatku sklamať – toto sexi expanzívne kupé od spoločnosti Voyah k nám nepríde. V skutočnosti vlastne nejde ani do výroby, alebo aspoň nie priamo. I-Land je iba študijný model, ktorého prvky sa vrátia k produkčným modelom značky. Voyah je úplnou novinkou a je súčasťou skupiny Dongfeng – spoločnosti, ktorá tiež dodáva miestnemu trhu čínsku flotilu značiek Honda, Renault-Nissan a Peugeot-Citroen.
I-Land si vzal trochu inšpirácie z Italdesign DaVinci z roku 2019. Je to logické, pretože taliansky dizajnérsky dóm si pripísal aj toto GT. Gigantické dvere sa otvárajú ako krídla čajky a poskytujú prístup do interiéru obohateného digitálnymi displejmi. Logo Voyah sa odráža na stredovej konzole a na sedadlách. Pozoruhodné je, že nejde o štvormiestne vozidlo, ale o trojmiestne, s podnožkou v sedadle spolujazdca na pravej prednej strane. I-Land je poháňaný elektrickým hnacím ústrojenstvom a dosahuje úroveň autonómneho riadenia 3, čo je však pri koncepčnom automobile veľmi jednoduché povedať, ale iné stvoriť.
Voyah i-Land je koncepčné luxusné gran turismo, ktorým Číňania začínajú písať príbeh svojej novej značky. Názov odkazuje na slová luxus, autonómny a príroda. Automobil mal svoju premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v Pekingu. Štýl karosérie, kabíny, rozhrania manipulačných systémov, ako aj vizuálna identifikácia vrátane okrídleného znaku boli vyvinuté spoločnosťou Italdesign. Taliani sú tiež zodpovední za vytvorenie samotnej koncepčnej kópie.
A technika? Podľa Italdesignu je auto založené na platforme Dongfeng s názvom ESSA – Electric, Smart & Secure Architecture. Nie je však známe, či ide iba o marketingový ťah alebo už pripravený základ komponentov. Italdesign a Dongfeng neprezrádzajú nič o bližších technických detailoch.
Môžeme teda obdivovať iba vzhľad modelu Voyah i-Land. Línia tohto obrovského kupé s takmer karikatúrne dlhou prednou časťou, veľmi nízkou strechou a krátkou zadnou časťou by sa dobre hodila k ďalšiemu Maserati Quattroporte alebo k ďalšiemu luxusnému elektrikárovi s talianskym rodokmeňom, ktorý by chcel konkurovať napríklad Porsche Taycan. Razba pomocou vzduchového potrubia za predným kolesom vyzerá zaujímavo – také veci sú skôr v superautách ako McLaren.
Existuje šanca, že i-Land uvidíme vo výrobe na ulici, napríklad v Šanghaji, Pekingu alebo Shenzhene? Dongfeng tvrdí, že v Číne v roku 2021 uvedie na trh elektrický automobil pod značkou Voyah, ale neprezradili, či to bude práve i-Land. Sme tiež zvedaví, či bude spoločnosť dlhodobo spolupracovať so spoločnosťou Italdesign. Keby áno, zjavne by sme sa dočkali viacerých takýchto pútavých modelov.
Zdroj: Carstyling.ru