Segment malých mestských áut sa v posledných rokoch začína výrazným spôsobom zmenšovať. Aj keď sa ešte z času na čas objaví nejaká nová lastovička, ktorá stojí za test, ako v prípade Hyundai i10, malé autá už jednoducho ľuďom nechutia. Práve to môže byť hlavným dôvodom, prečo pomerne obľúbená Škoda Citigo definitívne skončila. Potichu a bez rozruchu.
Malá Škodovka kedysi patrila medzi trojicu mestských áut, ktoré boli technicky a takmer aj dizajnovo totožné. Zatiaľ čo Citigo už definitívne skončilo, Volkswagen Up! sa ešte stále vyrába, no a SEAT Mii nikdy nemal na našom trhu postavenie. Koniec Škody Citigo už akosi dávnejšie predpovedalo smerovanie koncernu. Čiastočne tohto mestského trpaslíka, ktorý mal vnútorného priestoru viac ako legendárny Favorit, zachránila elektrifikácia. Citigo-e jednoznačne patrilo medzi najdostupnejšie elektrické autá na našom trhu, a dnes ich môžeme v hlavnom meste vidieť niekoľko desiatok.
Kľúčovým momentom jeho zániku pravdepodobne bolo predstavenie Škody Enyaq. Automobilka potrebovala zákazníkov nasmerovať k prémiovému elektrickému SUV. Elektrické Citigo teda tak trochu zavadzalo v ponuke. Tým pádom bol použitý pomyselný posledný klinec do rakvy a životná púť najmenšieho modelu značky sa uzavrela. Ďalším dôvodom prečo elektrické Citigo skončilo, bolo, že automobilka na každom jednom vyrobenom kuse strácala. Podľa niektorých informácií to bolo dokonca až 200 tisíc korún českých na jedno auto. V prepočte to vychádza, že každé jedno predané elektrické mestské auto stálo Škodu takmer 7400€.
Marketingový riaditeľ Škoda Alain Favey dokonca v nedávnom rozhovore potvrdil, že automobilka už nemá v úmysle vyrábať autá tejto kategórie. Na adresu samotného modelu povedal: “Pokiaľ ide o Európu, sme vypredaní!” Podobný osud pravdepodobne postihne aj súrodencov Citiga, Up! a Mii. Koncern už vraj nemá v úmysle ďalej produkovať takéto autá do mesta, ale chce sa zamerať na inú klientelu. Svedčia o tom aj kroky výskumného tímu Volkswagen. O vývoji elektrickej platformy rozmerov Up! vraj už nekolujú žiadne informácie. Vystačiť si teda budeme musieť s drahším a podstatne väčším Enyaq iV, alebo sa poobzerať po konkurencii.
TEST Škoda Citigo-e iV, stvorené pre radosť z mestskej džungle
Zdroj: autoforum.cz