Ford Explorer netreba zrejme nikomu predstavovať. Tohto amerického obra sa konečne dočkáme aj my. Na Slovensko má doraziť v prvom kvartáli 2021 a to v sedem miestnej plug-in hybridnej verzii.
Ford Explorer Plug-in hybrid pozostáva z kombinácie 3.0 litrového benzínového motora EcoBoost V6 a elektromotora s kapacitou 13,6 kWh. Celkový výkon je 457 koní a krútiaci moment 825 Nm. Na čistú elektrinu podľa normy WLTP dokáže prejsť 42 kilometrov. Spotreba, ktorú automobilka uvádza je priemerne 3,9 l/ 100km, to si však preveríme v našom teste. Pohonná sústava zahŕňa 10- stupňovú automatickú prevodovku spolu s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies a systémom Terrain Managment so siedmymi jazdnými režimami.
Vďaka moderným technológiam ako adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, funkcia rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti, funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a nový asistent brzdenia pri cúvaní robia jazdu ešte intuitívnejšou a komfornejšou.
Vo výbave ST-Line a Platinum je k dispozícií 14-reproduktorový audiosystém B&O a 10,1-palcová dotyková obrazovka. Vďaka trojzónovej elektronickej regulácii teploty a modemu FordPass Connect môžu cestujúci v interiéri dokonale relaxovať a využívať široké možnosti konektivity.
Jazda na elektrický pohon
Pohonná sústava modelu Explorer Plug-In Hybrid zaisťuje dojazd a výkon vozidiel s modernými, vyspelými zážihovými motormi v spojení s úspornosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu.
Elektromotor umožňuje tomuto SUV jazdiť na elektrickú energiu, pričom vodič si môže prostredníctvom režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge zvoliť, kedy a ako sa má energia z akumulátora využívať. Keď sa akumulátor vybije na najnižšiu možnú mieru, pohonná sústava sa automaticky vráti do režimu EV Auto, v ktorom benzínovému motoru pomáha elektromotor využívajúci spätne získavanú energiu. Tým sa optimalizuje spotreba paliva.
Architektúra paralelného hybridného pohonu tiež umožňuje súčasné využívanie plného kombinovaného výkonu a krútiaceho momentu zážihového aj elektrického motora. To v kombinácii s inteligentným pohonom všetkých kolies zaručuje skvelé jazdné schopnosti na ceste aj v teréne a umožňuje bez problémov ťahať aj box na prepravu koní, čln alebo veľký príves s hmotnosťou do 2 500 kg.
Nápomocné technológie
Štandardne montované sofistikované asistenčné jazdné technológie sú navrhnuté tak, aby uľahčovali šoférovanie tohto veľkého vozidla v meste aj na diaľnici. Aktívny parkovací asistent dokáže vozidlo plne automaticky vmanévrovať na pozdĺžne aj kolmé parkovacie miesta. Technológia plnoautomatizovaného asistenta vychádzania z parkovacieho miesta zas pomáha vodičovi pri výjazde z pozdĺžnych parkovacích miest.
Systém sledovania mŕtveho uhla s detekciou prechádzajúcich vozidiel upozorňuje vodiča cúvajúceho z parkovacieho miesta na vozidlá, ktoré by mu mohli skrížiť cestu. Technológia asistencie brzdenia pri cúvaní, predstavená v Európe prvýkrát, pomocou radaru, kamery a ultrazvukových senzorov deteguje v dráhe vozidla objekty s výškou nad 28 cm a šírkou aspoň 7,5 cm. Ak systém pri cúvaní rýchlosťou od 1,5 km/h do 12 km/h zistí, že bezprostredne hrozí zrážka, dokáže automaticky zabrzdiť. Štandardom je aj 360-stupňová kamera.
Priestor plný vychytávok
Explorer pod svojím sebavedomým zovňajškom ukrýva komfortný interiér s dostatkom miesta až pre siedmich dospelých cestujúcich. Medzi praktické prvky patrí päť 12-voltových zásuviek, dvojité USB porty pre prvý a druhý rad sedadiel, 12 držiakov na nápoje a trojzónová klimatizácia.
Sedem miest na sedenie navyše ponúka maximálnu flexibilitu. V dvojmiestnej konfigurácii je možné získať batožinový priestor s objemom až neuveriteľných 2 274 litrov. Vďaka elektrickému systému sklápania a vyklápania tretieho radu sedadiel je možné jednoducho a rýchlo vytvoriť akúkoľvek kombináciu miest na sedenie.
Vysoký štandard výbavy zahŕňa vyhrievané a chladené predné sedadlá s masážnou funkciou nastaviteľné v 10 smeroch, vyhrievané sedadlá v druhom rade, bezdrôtovú nabíjaciu podložku pre kompatibilné zariadenia, vyhrievaný volant, roletky na oknách v druhom rade, zatmavené sklá okien v druhom a treťom rade.
Nezameniteľný charakter!
Varianty Platinum a ST-Line dodávajú asertívnemu zovňajšku a modernému interiéru modelu Explorer Plug-In Hybrid punc jedinečnosti. Štandardne montované 20-palcové disky kolies majú v prípade variantu ST-Line čierny strojovo opracovaný povrch a v prípade variantu Platinum tmavý matný strojovo opracovaný povrch.
Variant ST-Line má navyše jednodielnu mriežku chladiča s lesklou čiernou povrchovou úpravou. Čierny povrch s vysokým leskom nájdeme aj na strešných lištách, ozdobách na dverách batožinového priestoru a na obložení dverí. V interiéri zaujme červené prešívanie na sedadlách, koberčekoch a športovom volante so sploštenou spodnou časťou, ako aj ozdobné prvky na prístrojovej doske s efektom uhlíkových vlákien.
Variant Platinum má jednodielnu mriežku chladiča s polomatným povrchom. Polomatnú povrchovú úpravu majú aj strešné lišty, ozdoby na dverách batožinového priestoru a obloženie dverí. V interiéri zas pribudli ozdobné prvky z pravého dreva na prístrojovom paneli.