O investícii koncernu VW do jeho prevádzky v Bratislave sme vás už informovali. VW investícia v BA však nemala svoju hodnotu, tú sme sa dozvedeli až nedávno. A nie je vôbec nízka. Je to pre Slovensko dobrá správa?
V tomto období rozhodne áno. Ak s nami nemecký koncern počíta aj do budúcna, je to len najlepšie. A touto investíciou to len dokazuje. Iste, mnoho z vás bude namietať, že sme len montovňa pre automobilky. V tom súhlasím. Je obrovská chyba, že sa nám vyhýbajú vývojové centrá. Ale aj to sa zlepšuje. Jedno také napríklad buduje Porsche pri obci Horná Streda v okrese Nové Mesto nad Váhom. A budú pokračovať aj ďalšie. Čo je však fakt, výroba áut je u nás nosným pilierom ekonomiky.
Investícia VW do bratislavskej továrne v hodnote 500 miliónov eur je určená pre nové linky na výrobu Passatu a Superbu. Turecko tak vypadlo definitívne z hry a my môžeme byť radi, že nám VW tak verí. Stále sme mohli o túto investíciu prísť, rovnako aj o prácu noví zamestnanci a VW by sa mohol postupne rozhodnúť o presun výroby do iných, na prácu lacnejších krajín. To však s touto investíciou najbližšie desaťročie nie je očakávané.
Nových 2 000 pracovných miest
Volkswagen pritom v Bratislave v súvislosti s výrobou Passatu a Superbu vytvorí približne 2 000 nových pracovných miest. A to nie je nezanedbateľná čiastka. Samozrejme, nepôjde výlučne len o montážnych pracovníkov, ale čiastočne aj o niekoľko projektantov a vyšších manažérov. Vývoj však, ako bolo oznámené, bude v Českej Republike. Výroba týchto dvoch dôležitých modelov má začať v roku 2023, teda v dobe, keď by sme tu mali mať novú, už štvrtú generáciu Superbu.
Časť financií využijú na úpravu liniek v lakovne, časť na dodatočné technológie. Podľa VW však nebude prínosom nová výrobná kapacita. Tá by mala zostať rovnaká. Zmení sa len množstvo modelov, ktoré budú schádzať z výrobných pásov. Aktuálne v Devínskej Novej Vsi vyrábajú malé trojičky Citigo, up! a Mii, Touareg, Q7, Q8 či Porsche Cayenne.