Novinka z dielne elektrických áut od Škody mala premiéru len nedávno, koncom leta tohto roka. Po mimoriadnom očakávaní, veľkých ohlasoch a samozrejme dostatočnej podpore u nás alebo v susednej Českej Republike ide Škoda Enyaq iV do sériovej výroby.
Škoda Enyaq iV je asi najočakávanejšou novinkou značky tohto roka. Je to prvý elektromobil z kategórie SUV od Škody a tiež prvý reálne použiteľný elektromobil od Škody na dlhšiu trasu (keďže Citigo iV je vyslovene mestské autíčko s dojazdom do 200 km). Avšak Enyaq iV má mať dojazd blízko 500 km, to sa bavíme o verzii s akumulátorom s kapacitou 82 kWh.
Škoda model Enyaq iV začína vyrábať v jej hlavnom sídle v Mladej Boleslavy. V budúcnosti tam má Škoda okrem Octavie a Karoq vyrábať denne až 350 modelov Enyaq iV. Pôjde všetko o jednu výrobnú linku, keďže budú zdieľať rovnako podvozkovú platformu MQB a MEB. Keďže je Enyaq iV prvým elektromobilom Škody, ktorý bol od začiatku vývoja koncipovaný ako elektromobil, je podvozková platforma už priamo určená pre uloženie batérii a celého hnacieho traktu.
Termokamery v hale
Investícia Škody do výrobnej linky, aby tam mohli vyrábať autá na báze platformy MEB a MQB, bola na úrovni 32 miliónov eur, čo nie je zrovna málo. Škoda upravila statiku budovy, zvýšila dimenzovanie technológie prepravy dielov na hmotnosť batériových dielov ale aj montovaných komponentov. Okrem toho inštalovali aj termokamery kvôli kontroly teploty akumulátorov (nebojte sa, nejde o ochrana pred koronavírusom). V prípade odchýlky vyhlásia v hale poplach.
Pre osvieženie pamäti má Enyaq iV 3 veľkosti batérii a 5 rôznych verzii výkonov. Pri 2 najvýkonnejších verziách je okrem zadného elektromotora aj jeden elektromotor vpredu, teda dostanete aj pohon všetkých kolies. Podľa cyklu WLTP by mal Enyaq iV prejsť na jedno nabitie až 536 km, realita však bude niekde na úrovni okolo 500 km. Aj to je však už dostatočný údaj. Obzvlášť keď benzínové SUV jazdia za spotreby okolo 10 l/100 km. V spojení s malými nádržami je ich akčný rádius taktiež na úrovni 500 až 600 km. Elektromobil tak v tomto ohľade nebude zaostávať takmer v ničom.