Chystaný debut na európskom trhu sa nečakane blíži a nová DS 9 bude ponúkaná s troma motorizáciami a dvoma stupňami výbav.

Luxusná francúzska automobilka DS sa vo februári aktuálneho roku rozrástla o ďalšieho člena a po dvojici SUV-čiek v podobe DS 3 Crossback a DS 7 Crossback, sa nám predstavil aj mohutný sedan DS 9. O novinke na upravenej modulárnej platforme EMP2 sme sa už čo-to dozvedeli behom premiéry. Teraz sa však DS zameriava pred vstupom na trh aj na ďalšie podrobnosti.

Sedan DS 9 ponúkne viac ako inokedy, cenou však asi neohúri

Zatiaľ máme potvrdenú trojicu, respektíve štvoricu agregátov. Základ bude tvoriť dobre známy preplňovaný benzínový štvorvalec PureTech 225 s objemom 1,6 litra a výkonom 165 kW / 225 koní. Ten bude spriahnutý výhradne s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies. Hlavnou technickou parádou bude pod super-sedanom DS 9 hybridná technológia.

Plug-in hybridné ústrojenstvo E-TENSE 225 spája benzínový štvorvalec 1.6 PureTech s elektromotorom s výkonom 11,9 kWh. Táto dvojica bude produkovať jednotný výkon 165 kW / 225 koní. Čisto na elektrický pohon tento nový sedan prejde 48 kilometrov. Kombinovaná spotreba (podľa WLTP smernice) v hybridnom režime by mala byť na novom DS 1,5 litra na 100 kilometrov.

ssangyong-torres-evx

Vrcholom ponuky však bude plug-in hybrid E-TENSE 4×4 360, ktorého benzínovú „jednašestku“ budú dopĺňať až dva elektromotory, takisto s pohonom všetkých štyroch kolies. Výkon tak narastie na pekných 265 kW / 360 koní a maximálny krútiaci moment 520 Nm. Hodnoty dojazdu na čistú elektrinu a ani spotrebu zatiaľ DS neuvádza. Ponuka plug-in hybridných motorizácií sa neskôr doplní a takisto pribudne aj „zlatá stredná cesta“ v podobe E-TENSE 250 s výkonom 184 kW / 250 koní.

Na aké prvky výbav sa môžeme tešiť? Ako iste viete, značka DS sa nesie iba v tom najlepšom, čo môže Francúz ponúknuť. K dispozícií tak budú dva stupne výbavy. Performance Line + a Rivoli +. Prvá sa bude niesť v štýle Alcantary a kožených sedačiek, multifunkčného volantu a chrómových prvkov karosérie.

Druhá spomínaná, Rivoli +, ponúkne hneď trojicu možností prevedenia interiéru. Nesmie chýbať Nappa koža na predných aj zadných sedadlách, stredovom panely alebo palubnej doske. Tieto spomínané prvky budú doplnené o hliníkové detaily a Alcantarovú stropnicu. V stredovej opierke nebudú chýbať USB porty a ovládacie prvky pre vyhrievané a odvetrávané sedačky s masážnou funkciou.

Sedan DS 9 taktiež ponúkne po technickej stránke aj autonómne riadenie druhej úrovne, adaptívne LED svetlomety aj adaptívny podvozok spolu so systémom čítania povrchu vozovky. Auto bude takisto obsahovať prémiový audiosystém Focal Electra.

Francúzske ceny DS 9 budú začínať na hodnote 47.700 €, najdrahšiu prípustnú verziu vo výbave Rivoli + s plug-in hybridom E-TENSE 4×4 360 dostanete za 68.400 €. Prvá várka vozidiel sa ku klientom má dostať začiatkom septembra budúceho roku.

TEST Nissan X-Trail 1,3 DIG-T, ako si rozumie malý motor s veľkým SUV?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJDS Citroen
Predchádzajúci článokTEST Nissan X-Trail 1,3 DIG-T, ako si rozumie malý motor s veľkým SUV?
Nasledujúci článokTEST Škoda Octavia Combi 1.0 TSI, kto by tomuto kombíku povedal nie?