Domov SPRÁVY Elektromobilita S novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu

S novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu

Najväčšia investícia do budúcnosti – aj tak by sa dala nazvať architektúra e-GMP navrhnutá výhradne pre elektrické vozidlá. Vďaka svojej modulárnej konštrukcii sa môže použiť pre menšie mestské vozidlá, ale aj 5 metrov dlhé SUV.

Vo svete Kórejcov ide o dôležitú prelomovú novinku. Architektúru budúcnosti predstavil Fayez Abdul Rahman, hlavný viceprezident a vedúci centra vývoja vozidiel, Young Eun Ko, viceprezident a vedúci vývoja platforiem a dizajnu vozidiel, Jin Hwan Jung, viceprezident a vedúci vývoja elektrifikácie a Albert Biermann, prezident a vedúci centra pre výskum a vývoj v koncerne Volkswagen.

S novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu

„E-GMP je technologický bod obratu pre budúcnosť éry elektromobilov a predstavuje príchod novej generácie elektrických modelov našej automobilovej skupiny. Je to zavŕšenie mnohoročného úsilia v oblasti výskumu a vývoja, ktoré prináša najnovšie technológie,“ uviedol Fayez Abdul Rahman.

V rámci skupiny bude v nasledujúcich piatich rokoch uvedených na trh 23 elektrifikovaných modelov, z ktorých najmenej 11 bude vychádzať z novej architektúry. Na prvom modeli, ktorý bude založený na platforme e-GMP, nie je pritom nič prekvapivé. Jedná sa o Hyundai Ioniq piatej generácie, ktorého výroba sa začne v januári. Na európske cesty by sa mal dostať v apríli alebo máji.

ssangyong-torres-evx

S novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu

Ioniq bude iba predohra, po ňom budú nasledovať ďalší

Pretože sa jedná o vysoko flexibilný a modulárny dizajn, je možné ho roztiahnuť podľa potrieb konkrétneho segmentu. Jeho základom budú menšie mestské automobily s menším počtom batériových článkov a menším dojazdom, ale aj kompaktné sedany a rôzne SUV. Vrchol ponuky je vyhradený pre Genesis, ktorý môže mať rázvor dlhý až tri metre.

Výskumná skupina zrejme nič nenechala na náhodu. Zadné zavesenie je až 5-bodové, nezávisle od modelu je sériovo integrovaná hnacia náprava. Výsledkom bude, že spodná časť všetkých modelov e-GMP bude dokonale plochá, budú mať podstatne väčšiu flexibilitu sedadiel a oveľa priestrannejšiu kabínu pre cestujúcich ako porovnateľné modely so spaľovacím motorom.

S novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu

Plošina zaisťuje bezpečnosť batérie pomocou ochranného nosného rámu z veľmi pevnej ocele, ktorý v prípade kolízie absorbuje energiu. Inžinieri zosilnením konštrukcie nosných prvkov nákladu umiestnených pred palubnou doskou znížili energiu kolízie elektrického systému a batérie. Štruktúra rozloženia zaťaženia stĺpika A tiež zabraňuje deformácii bunky pre cestujúcich.

O 60 percent menej komponentov, menšie rozmery, ale vyššia hustota

Samotný akumulátor namontovaný medzi prednou a zadnou nápravou patrí medzi energeticky najefektívnejšie v skupine Hyundai-Kia vyrobené pre sériový model. To možno pripísať zlepšenému chladeniu, ktoré je výsledkom nového samostatného rámu chladiacej jednotky, vďaka čomu je batéria kompaktnejšia. Vďaka hustote energie zlepšenej o zhruba desať percent v porovnaní s existujúcou technológiou EV sú akumulátory ľahšie, dajú sa namontovať nižšie a tým poskytujú viac miesta.

Zákazníci si budú môcť vybrať medzi pohonom zadných a všetkých kolies. Systém pohonu všetkých kolies obsahuje okrem iného istič prevodovky EV, ktorý dokáže riadiť spojenie medzi elektromotormi a kolesami a prepínať medzi pohonom dvoch a štyroch kolies za účelom zníženia spotreby energie alebo zlepšenia výkonu v závislosti od jazdných podmienok.

S novou platformou e-GMP hodili Kórejci rukavicu do ringu

Našu pozornosť upriamila tiež nová integrovaná riadiaca jednotka nabíjania, ktorá umožňuje použiť autobatériu kdekoľvek pre potreby iného elektrického spotrebiča (110/220 V). Systém dokáže dokonca nabiť aj ďalšie elektrické vozidlo. Nová funkcia V2L dokáže poskytnúť až 3,5 kilowattu energie a umožňuje používanie stredne veľkej klimatizácie či 55-palcového televízora po dobu až 24 hodín.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokStaré meno, nové auto – ktorá verzia automobilky je lepšia?
Nasledujúci článokTEST DS 3 Crossback E-Tense, elektromobil pre náročných na kvalitu, nie na dojazd