startstop

Hyundai Tucson PHEV má väčší výkon aj batériu ako Octavia RS!

Hyundai nám celkom nedávno predstavil úplne nový Tucson, ktorý sa na trh dostane začiatkom budúceho roka. Teraz však poznáme detaily o motorizácii.

Pre Kórejčanov ide o dôležitý objemový model, ktorý predstavuje prielom v oblasti dizajnu. Samotná automobilka hovorí o ňom ako o súhre medzi proporciami, architektúrou, štýlom a technológiou. Sú to síce iba marketingové reči, no faktom ostáva, že Hyundai v poslednej dobe prekypuje naozaj pôsobivými autami.

Ale späť k Tucsonu, keďže Hyundai s nami už zdieľal nové podrobnosti o plug-in hybridnom pohonnom ústrojenstve. Srdcom tejto verzie sa stane 1,6-litrová motor T-GDi Smartstream. Ten je spojený s elektromotorom s výkonom 66,9 kW, výsledkom čoho je systémový výkon 194,5 kW (265 koní). Tucson PHEV by mal mať maximálny krútiaci moment na úrovni 350 Nm.

Šesťstupňová automatická prevodovka štandardne posiela všetku túto silu na všetky štyri kolesá. Prepínač režimu terénu je teda štandardom. Tento systém je schopný rozdeliť hnacie sily medzi predné a zadné kolesá v závislosti od dostupnej priľnavosti a podmienok vozovky. Batéria má kapacitu 13,8 kWh a umožní elektrický dojazd 50 kilometrov.

Hyundai umiestnil batériu do spodnej podlahy Tucsonu PHEV, aby sa v porovnaní s bežnými modelmi nestratil žiadny batožinový priestor. To znamená, že objem kufra tohto modelu je tiež 558 litrov. Ak sklopíte zadné sedadlá, do nového SUV od Kórejcov sa zmestí 1737 litrov.

Zvyšná ponuka motorov bude kopírovať bežné portfólio z tej vrchnej časti. Budeme tu mať benzínovú 1,6 TGDI so 180 k a mild-hybridným systémom alebo 1,6 CRDI so 136 k. V tomto prípade už nebude až také jednoznačné, že pôjde o „silný“ motor. N Line paket je podobne ako M paket či RS Line o dizajne a nie o výkone.

Z akých výbav je na výber?

Aktuálne absolútny základ ponuky už tradične tvorí výbava s označením COMFORT. Takto vyskladaný Tucson je za cenu už od 21 990 euro s bonusom 1 500 euro. Motor, čo v tejto cene dostanete, je 1,6 T-GDi s výkonom 110 kW, ktorý je spojený s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Už v základe potom máte pomerne slušne vybavené auto. Na palube je systém aktívneho sledovania únavy vodiča, prepínanie diaľkových svetiel, asistent čítania dopravných značiek spolu s obmedzovaním rýchlosti na základe dopravnej značky alebo monitorovanie tlaku v pneumatikách.

V prípade voľby výbavy FAMILY, ktorá patrí medzi najobľúbenejšie na našom trhu, toho dostanete omnoho viac. Za cenu od 23 590 euro dostanete rovnaký motor ako v prípade COMFORT. V tomto stupni výbavy si však môžete vybrať už aj medzi mild hybridným Tucsonom s automatickou (26 790€) alebo manuálnou inteligentnou prevodovkou (25 390€) či dokonca štvorkolku (od 25 390€). Samozrejmosťou je aj diesel (25 590€) alebo dieselový mild hybrid (28 190€). Z hľadiska výbavy potom nechýba kožený volant a hlavica riadiacej páky, vyhrievané predné sedadlá, ovládanie sklápania zadných sedadiel z batožinového priestoru, tónované sklá, automatická dvojzónová klimatizácia a mnoho iného.

Výbava STYLE, ktorá začína na sume 25 590 euro ponúka rovnakú paletu motorizácií ako FAMILY. Na rozdiel od rodinne zmýšľajúceho Tucsonu, bude takto vybavené SUV disponovať viacerými prvkami výbavy zameranými na pohodlie. Už v základe dostanete 18-palcové disky kolies. Za príplatok 700€ je možnosť dokúpenia prémiového LED osvetlenia vpredu a taktiež vzadu. Samozrejmosťou je potom vyhrievanie všetkých sedadiel a volantu, predné a zadné parkovacie senzory, parkovacia kamera, integrovaná navigácia s 10,25-palcovým displejom infotainmentu či automatická ročná aktualizácia mapových podkladov počas trvania záruky.

Exit mobile version