Domov SPRÁVY News Povedali by ste, že Ford Kuga bude mať umelú inteligenciu?

Povedali by ste, že Ford Kuga bude mať umelú inteligenciu?

Umelá inteligencia nie je vždy len dobrým pomocníkom. V tomto prípade to však bude opakom. Pre hybridný Ford Kuga ponúkne umelá inteligencia lepšiu spotrebu vďaka vypínaniu pohonu všetkých kolies. Ako na to ide?

Pohon všetkých kolies bol v minulosti riešený cez medzinápravový diferenciál, ktorý vždy poháňal všetky kolesá. Krútiaci moment tak v určitom pomere prenášal na prednú aj zadnú nápravu. S príchodom viskóznych spojok už dokáže systém prerozdeliť krútiaci moment podľa adhéznych podmienok a tak na suchu poháňať len tú menej náročnejšiu (na spotrebu a s ňou spojené valivé odpory) nápravu. Ford Kuga ide na to ešte lepšie.

Avšak rýchlosť prepínania medzi pohonom všetkých kolies a len jednej nápravy nebol vždy excelentne rýchly. Ford s novou generáciou hybridnej Kugy však príde s pomocou umelej inteligencie, ktorá lepšie rozozná, či je potrebný pohon všetkých kolies. A samozrejme okrem hybridnej Kugy túto novinku dostanú všetky bežné štvorkolky od Kugy. Nielen hybrid.

V priebehu 20 milisekúnd

Systém Intelligent All-Wheel Drive nepretržite sleduje pomocou senzorov situáciu okolo vozidla. Zisťuje tak, ktoré kolesá majú lepšiu priľnavosť. Keď si to situácia bude vyžadovať, systém presunie až 100 % z krútiaceho momentu len na zadné kolesá, pritom preferovaná je tá predná náprava. Systém dokáže „presúvať“ a prerozdeliť krútiaci moment v priebehu 20 milisekúnd, teda rýchlejšie, akoby ste luskli prstom. Dôležitým faktom je to, že odpojenie systému AWD je v priebehu okamihu možné opätovne pripojiť. Systém tiež sleduje také dodatky, ako sú zapnuté stierače či vonkajšiu teplotu.

ssangyong-torres-evx
New Ford Kuga EcoBlue Hybrid (Mild Hybrid) | Ford UK

V takýchto momentoch je systém nastavený na iný algoritmus, ako pri suchom prostredí pri teplote nad 20 °C. Rozdiel je tiež v prípade, ak má Kuga zapnutý príves. Algoritmus tak dokáže brať do úvahy najrôznejšie premenné. Ford tvrdí, že je to podobné, ako keď sa rozhodujete, čo si zoberiete na seba v daždivý alebo slnečný deň. Systém pohonu všetkých 4 kolies tak už neznamená len zvýšenie spotreby, ale vďaka inteligentnému pohonu ponúka istotu pri jazde na rôznych povrchoch pri rôznych podmienkach. A to za takmer identickú spotrebu, ako pri pohone len prednej nápravy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok5 vecí, ktoré sme si obľúbili na Mazde MX-30
Nasledujúci článokTEST SEAT Leon ST FR 1,5 eTSI – keď má Octavia kombi vážny problém