Umelá inteligencia nie je vždy len dobrým pomocníkom. V tomto prípade to však bude opakom. Pre hybridný Ford Kuga ponúkne umelá inteligencia lepšiu spotrebu vďaka vypínaniu pohonu všetkých kolies. Ako na to ide?
Pohon všetkých kolies bol v minulosti riešený cez medzinápravový diferenciál, ktorý vždy poháňal všetky kolesá. Krútiaci moment tak v určitom pomere prenášal na prednú aj zadnú nápravu. S príchodom viskóznych spojok už dokáže systém prerozdeliť krútiaci moment podľa adhéznych podmienok a tak na suchu poháňať len tú menej náročnejšiu (na spotrebu a s ňou spojené valivé odpory) nápravu. Ford Kuga ide na to ešte lepšie.
Avšak rýchlosť prepínania medzi pohonom všetkých kolies a len jednej nápravy nebol vždy excelentne rýchly. Ford s novou generáciou hybridnej Kugy však príde s pomocou umelej inteligencie, ktorá lepšie rozozná, či je potrebný pohon všetkých kolies. A samozrejme okrem hybridnej Kugy túto novinku dostanú všetky bežné štvorkolky od Kugy. Nielen hybrid.
V priebehu 20 milisekúnd
Systém Intelligent All-Wheel Drive nepretržite sleduje pomocou senzorov situáciu okolo vozidla. Zisťuje tak, ktoré kolesá majú lepšiu priľnavosť. Keď si to situácia bude vyžadovať, systém presunie až 100 % z krútiaceho momentu len na zadné kolesá, pritom preferovaná je tá predná náprava. Systém dokáže „presúvať“ a prerozdeliť krútiaci moment v priebehu 20 milisekúnd, teda rýchlejšie, akoby ste luskli prstom. Dôležitým faktom je to, že odpojenie systému AWD je v priebehu okamihu možné opätovne pripojiť. Systém tiež sleduje také dodatky, ako sú zapnuté stierače či vonkajšiu teplotu.
V takýchto momentoch je systém nastavený na iný algoritmus, ako pri suchom prostredí pri teplote nad 20 °C. Rozdiel je tiež v prípade, ak má Kuga zapnutý príves. Algoritmus tak dokáže brať do úvahy najrôznejšie premenné. Ford tvrdí, že je to podobné, ako keď sa rozhodujete, čo si zoberiete na seba v daždivý alebo slnečný deň. Systém pohonu všetkých 4 kolies tak už neznamená len zvýšenie spotreby, ale vďaka inteligentnému pohonu ponúka istotu pri jazde na rôznych povrchoch pri rôznych podmienkach. A to za takmer identickú spotrebu, ako pri pohone len prednej nápravy.