Myslíte si, že automobilky sú nekompromisne proti sebe a konkurenčný boj je najhorší medzi nemeckými značkami? No možno sa mýlite. BMW a Mercedes-Benz totiž spolu nielenže spolupracujú, ale v tejto ťažkej dobe sa dokonca podporujú krásnym gestom.
Iste si pamätáte na rôzne podpichovačné reklamy medzi BMW a Audi, prípadne medzi BMW a Mercedes-Benz. Neslávne známa je gratulácia od Mercedesu k výročiu 100 rokov BMW, keď spomenuli, že prvých 30 rokov to bola nuda. Alebo na oplátku, keď Dieter Zetsche, hlavný človek v Stuttgarte odchádzal na dôchodok, tak ho BMW zakomponovalo do reklamy. V nej sa lúčil s Mercedes-Benz, avšak z garáže odchádzal na novom BMW i8 roadster.
Takýchto reklám by sa po celom svete dalo nájsť veľmi veľa. Avšak v skutočnosti sa automobilky medzi sebou skôr podporujú, veď ak odíde jeden klient ku konkurencii, naopak ďalší môže spraviť zasa opačný krok. BMW a zástupca Mercedes-Benz v Mníchove tak vymysleli spoločný nápad, ako podporiť konkurenciu v týchto ťažkých časoch.
Adventný kalendár s autami
Predajca Mercedes-Benz v Mníchove každoročne vystavuje v presklenom dome 24 modelov značky a postupne ich predstavuje. Presne podľa dní, ako v adventnom kalendári, keď si otvárate jednotlivé políčka. Tento rok sa do jedného okna dostalo BMW iX3, teda prvé elektrické SUV z Mníchova. Tento krok však nebol jednostranný. Naopak, na oplátku BMW vo svojom showroome v BMW Welte vystavilo elektrické SUV zu Stuttgartu. Model EQC 400 tak dopĺňa modely BMW a zákazníci a návštevníci v tomto priestore vyhradenom obzvlášť pre značku s vrtuľou v znaku tak fotografujú aj konkurenciu v podobe Mercedes-Benz.
Tento krok je výsledkom kooperácie oboch značiek, aj keď pravda, Mercedes-Benz tu zastupuje len lokálny dealer. Avšak aj takýto krok je znamením, že ani jednej automobilke nie je súčasná situácia tak povediac na háku a priali by si späť obdobie pred korona krízou. Pravdaže, obom ide o zisky a tie sa v súčasnej dobe ťažko generujú. Toto gesto je tak spoločnou podporou a možno odkazom pre nás, motoristov, aby sme sa k sebe nielen počas vianoc správali lepšie a nebrali konkurenčnú automobilky ako niečo zlé. Každá má totiž čo ponúknuť. Gesto je tiež podporou lokálnych predajcov, ktorí jednoducho v tomto období prichádzajú o svoje zisky.