startstop

Honda Civic Type R: Na elektrinu jazdiť nebudem, dajte mi 100 % benzín!

Honda sa rozhodla potešiť všetkých fanúšikov japonských motorov. Honda Civic Type R 2022 nebude mať asistenciu hybridného systému a bude predstavovať jeden z posledných benzínových plnokrvníkov.

Očakáva sa, že úplne nový hot hatch Honda Civic Type R sa začne predávať na trhu niekedy v roku 2022. Na rozdiel od súčasnej generácie sa ďalší Type R nebude vyrábať vo Veľkej Británii ale v USA. Možno aj to je skutočný dôvod, prečo bude pre Type R znamenať budúci rok koniec jednej úžasnej éry.

Zdroj: Damian Plisko

Vozidlo bude väčšie ako súčasný modelový ročník a našťastie si zachová spaľovací motor, ktorého výkon presiahne súčasných 320 koní. A to takým spôsobom, že unikne elektrifikačnej stratégii značky v Európe. Č je to vlastne za stratégiu? Ak by ste to v našich predošlých článkoch náhodou nezachytili, Honda sa do ekologického plánu vrhla dosť agresívne. Po novom vyžaduje, aby každé z jej vozidiel predávaných v Európe malo hybridný alebo elektrický pohon už do roku 2022. Našťastie pre tých verných tento plán ešte nezahŕňa nasledujúci Civic Type R, pretože presne v tomto roku by mala prísť.

Prvé prototypy Type R sa už preháňajú po teréne v testovacích kolách. Očakávame, že nová verzia japonského hot hatchu bude väčšia ako tá, ktorá sa predáva dnes. Tá má aktuálne dĺžku 4,52 metra a rázvor náprav 2,70 metra. Čo sa však nezmení, bude jej vzhľad. Ak má byť pravý športovec, jeho výzor musí byť opäť podstatne agresívnejší ako zvyšok občianskej flotily. Typické zadné krídlo ako jeden z najvýraznejších aspektov tejto verzie, sa na zadku auta znova objaví.

Zdroj: Darren Martin

Najdôležitejšie, o čo v týchto rýdzich Japoncov ide, je jednoznačne bijúci agregát pod kapotou. Našťastie sa ešte manévrom ako z Matrixu vyhla elektrifikácii a nebude ju poháňať žiadny hybridný pomocník a nebude ani závislá od zástrčky. Kompaktné športové auto bude štartovať vďaka preplňovanému 2,0-litrovému motoru, ktorý síce poznáme aj dnes, no určite dostane väčší výkon ako 320 konských síl, ktorý ponúka v súčasnosti. Zmeny, či skôr vylepšenia, by sa mali dotknúť aj 6-stupňového manuálu a systému pohonu predných kolies.

Pokiaľ ide o interiér, zatiaľ sa nič oficiálne neodhalilo, no od Hondy už vykĺzlo, že oproti súčasnej generácii, na ktorej už vidno posun času, dôjde k nemalým zmenám. Že by sme sa konečne zbavili toho infotainmentu?! No, nepredbiehajme. Japonská značka sľubuje ale vývoj na všetkých frontoch a to hlavne preto, aby porazilo svojho veľkého rivala – Volkswagen Golf GTI Clubsport.

TEST Renault Clio E-Tech, to je 15 prevodov a tri motory! Má to zmysel?

Exit mobile version