Príčinou zahmleného čelného skla v aute je kondenzovaná vlhkosť. A tá môže byť problém, najmä keď vonkajšia teplota na jeseň a v zime začne klesať pod nulu. Riešením by mohla byť meteorologická stanica priamo v aute.
Bežne nám nezostáva nič iné len čakať, kým nám klimatizácia či kúrenie nerozjasní výhľad alebo jednoducho okno zotrieť handrou, ktorá ale zanecháva šmuhy. Ford ale prišiel s novým systémom. Meteorologická stanica v aute. Sama sa rozhoduje a dokonca volí presné množstvo potrebného množstva vzduchu, aby sa zabránilo hromadeniu hmly na vnútornej strane čelného skla. Je ale tento systém prevratný? Dajte nám vedieť v komentároch.
Nový senzorový systém od spoločnosti Ford ale s týmto neduhom zatočí. Systém s rozmerom 5×3 centimetre sa nachádza vo vnútri priamo na čelnom skle blízko spätného zrkadla. Rovnako ako meteorologická stanica meria vlhkosť v kabíne a tiež zaznamenáva teplotné zmeny čelného skla. Ak je to nevyhnutné, systém automaticky aktivuje klimatizáciu a zvolí požadované nastavenie prietoku vzduchu, aby zabránil zahmlievaniu zvnútra.
Odmlženie čelného skla je zvyčajne proces, ktorý môže trvať niekoľko minút. Senzorový systém od Fordu ušetrí vodičovi čas a zabráni vzniku problému sám, takže nemusíte ovládať kúrenie ani klimatizáciu. Zvláštny je však dôvod, na ktorý sa Ford odvoláva. Keďže fitness centrá sú z dôvodu pandémie koronavírusu väčšinou zatvorené, väčšina ľudí chodí častejšie cvičiť von.
https://www.youtube.com/watch?v=K9-x_HY83-8
Turistika je v súčasnosti veľmi populárna. Najnovší Ford nadviazal spoluprácu s vonkajšou platformou Komoot, ktorá umožní vodičom Fordov a ich rodinám plánovať dobrodružstvo, navigovať k rôznym prírodným atrakciám a užívať si deň v prírode. Ak si ale celá rodina po výlete nastúpi do vozidla, auto sa začne zahmlievať tiež a preto by im táto možnosť mohla prísť vhod.
Nový senzorový systém je súčasťou modelov, ktoré majú funkciu Dual Electric Automatic Temperature Control, ako napríklad Kuga a väčšie SUV Explorer. Mimochodom, najnovšia varianta meteorologickej stanice Windscreen spoločnosti Ford, ktorá má v oblasti skla a zrkadiel množstvo senzorov, je tiež navrhnutá tak, aby pomohla zvýšiť energetickú účinnosť vozidiel. Robí to znižovaním spotreby kompresora klimatizačného systému. To vedie k možným úsporám z hľadiska emisií paliva i CO2. Tomu sa hovorí zabiť dve muchy jednou ranou!
TEST BMW 520d Touring, Mild-Hybrid si s naftou príliš nerozumie