startstop

Privítajme ďalšie elektro zo Stuttgartu, Mercedes-Benz EQA

Po veľkom elektrickom SUV Mercedes-Benz EQC prichádza značka zo Stuttgartu s dlho očakávanou novinkou. Ňou je Mercedes-Benz EQA, a ako vám už názov napovedá, bude menší, ako EQC.

Rozmach elektromobility je jasný a ani najstaršia stále aktívna automobilka na svete, Mercedes-Benz, nechce zostať stranou. PO elektrickom EQC a pretransformovaní značky Smart na výlučne elektro značku tu máme ďalšie elektrické vozidlo. Mercedes-Benz EQA bude podľa názvoslovia menší, ako brat EQC, čiastočne bude vychádzať z menšieho SUV GLA. Novinku budú vyrábať nielen v Nemecku, ale aj v Číne. To jednoznačne podporuje fakt, že je Čína dôležitým hráčom na poli elektromobilov a značná časť vyrobených áut bude končiť práve na veľkom čínskom trhu.

Až takmer 500 km dojazd

Časom bude k dispozícii niekoľko výkonových verzií. Na začiatku predaja bude len jedna, verzia EQA 250. Podľa názvu by mala evokovať ekvivalent k bežnému spaľovaciemu vozidlu s koncovkou 250. Elektrický motor umiestnený vpredu bude poháňať len prednú nápravu, avšak časom prídu do predaja aj verzie s pohonom všetkých kolies. V tomto prípade hovoríme o maximálnom výkone 140 kW (190 k) a obzvlášť 375 Nm. To sú hodnoty, s ktorými by operoval bežný dvojlitrový vznetový motor. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 8,9 sekundy a maximálka bude obmedzená na 160 km/h.

Dôležité však budú parametre batérie. Tá má kapacitu 66,5 kWh a čo je výhodou, toto by mala byť využiteľná kapacita. Mercedes udáva kombinovanú spotrebu okolo 15,7 kWh/100 km. Pri takomto tempe by tak mal dojazd podľa normy NEDC vystačiť na takmer 500 km, konkrétne 486 km, podľa reálnejšieho WLTP je to 426 km. Z verejnej nabíjačky so striedavým prúdom je doba nabíjania nelichotivých 5 hodín aj 45 minút. V prípade použitia rýchlonabíjania cez DC prúd však tento údaj klesá na 30 minút (z 10 na 80 %), čo je veľmi použiteľná hodnota aj počas presúvania sa na dlhších trasách. Časom má ponuku doplniť aj výkonnejšia verzia s výkonom až 200 kW (272 k).

Kto chce, bude mať aj 20-palcové disky

Po dizajnovej stránke sa príliš nelíši od bežných Mercedesov. Vpredu aj vzadu je navyše svetelný pás, ktorý spája obe predné alebo zadné svetlá. Je to charakteristický prvok elektrických Mercedesov aj do budúcnosti. Samozrejmosťou sú predné a zadné LED svetlá. Kto si potrpí na krásu, môže si priplatiť až 20-palcové disky. V interiéri je sériovo dodávané tepelné čerpadlo, ktoré spríjemní a hlavne zrýchli vyhrievanie kabíny v zimných mesiacoch. Samozrejmosťou je aj možnosť predhriatia alebo predklimatizovania auta. Sériovo je tiež vo výbave systém MBUX. Kto by chcel s elektrickým EQA ťahať príves, má tú možnosť. Jedinou nevýhodou je však obmedzená nosnosť na brzdený aj nebrzdený príves do 750 kg. A čo cena? Na Slovensku štartuje EQA 250 na 51 396 eur

Exit mobile version