Domov SPRÁVY News BMW i4 privezie aj sľubovanú radosť z jazdy

BMW i4 privezie aj sľubovanú radosť z jazdy

Elektromobily od BMW zatiaľ neboli až také jazdecké terno. Áno, model i8 mal byť športovo orientovaný, ale to je plug-in hybrid. Ale BMW i4 by malo priniesť sľubovanú radosť z jazdy aj medzi elektromobily.

Tam, kde zatiaľ boduje Porsche s modelom Taycan, zatiaľ nemá konkurenciu. Tesla je síce rýchla v priamke ale vyslovene radosť z jazdy z nej nesrší. Elektrické autá od Audi ani Mercedesu to tiež neprinášajú. Ani od BMW to zatiaľ žiaden z elektrických modelov nepriniesol. Veď pri i3ke o radosti z jazdy je asi veľmi nepravdepodobné hovoriť, pri iX3 detto. Avšak dlho očakávaná novinka BMW i4 ako elektrická verzia novej 4ky by mohla poriadne „podkúriť“ všetkým elektromobilom. Mala by totiž podľa BMW priniesť heslo Freude am Fahren, teda radosť z jazdy.

Podľa BMW totiž iba mohutné zrýchľovanie v priamke pre BMW nestačí. Tým jasne vyslali signál, že BMW i4 bude vodičsky orientované a nebude zamerané vyslovene len na výhody elektrických áut, teda lacná údržba aj vozenie. Automobilka dala tiež jasný signál do sveta, že aj keď je elektromobil extrémne rýchly v priamke, na kľukatých cestách tak jednoznačne stráca. Môže za to okrem samotných podvozkov aj fakt, že každý elektromobil je voči svojmu konvenčnému porovnateľnému konkurentovi o stovky kg ťažší. A to je jednoznačne cítiť v zákrutách.

Cez 500 koní a stovka za 4 sekundy

Automobilka tvrdí, že zatiaľ čo 3ka a 4ka doteraz mali ideálne vyváženie medzi dynamikou a komfortom, onedlho túto štafetu prevezme BMW i4, aspoň pre elektrické autá. Pôjde o Grand Coupé so štyrmi dverami a bezrámovými oknami, to aby sme boli v obraze. Oficiálna svetová premiéra má prebehnúť už tento rok. Maximálny výkon má byť na hodnote 390 kW (530 k) a z 0 na 100 km/h by malo zrýchliť za 4 sekundy. BMW M4, pozor, tras sa. BMW ďalej vyzdvihuje nielen akceleračné, ale aj reakcie na volant a brzdy. Konštruktéri totiž nezabudli na poriadne odladenie geometrie voči hmotnosti. Keď k tomu pridáme dojazd podľa WLTP takmer 600 km, BMW môže poriadne „podkúriť“ aj samotnej Tesle. Čo si o novinke myslíte?

ssangyong-torres-evx

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJBMW
Predchádzajúci článokTo naj od Alpiny, diel 8: Alpina B8
Nasledujúci článokBentley Flying Spur V8 – o 100 kg ľahší a mrštnejší