Nízke teploty ovzdušia, ktoré sa v našich končinách vyskytujú sú nielen náročné pre vozidlá so spaľovacími motormi ale takisto aj pre čisto elektrické vozidlá a plug-in hybridné vozidlá.

S príchodom zimy sa aj ovzdušie ochladilo na celom území Európy. Každý z nás dobre vie, že mínusové hodnoty nie moc pozitívne vplývajú na spaľovacie agregáty, no ako to je s plug-in hybridnými vozidlami? Máme pre Vás štyri tipy ako ich najideálnejšie používať v zime.

Tip č.1 – predhrejte si kabínu auta. Všetky elektrické súčiastky pracujú najefektívnejšie pri teplote 21,5 – 22 °C. Je to takisto aj optimálna teplota pre dlhšiu jazdu. Na dosiahnutie tejto teploty bez elektrického dojazdu „je najlepšie zapnúť kúrenie alebo vyhrievanie sedadiel a volantu na diaľku pomocou aplikácie SEAT Connect v smartfóne niekoľko minút pred nastúpením do vozidla, keď auto ešte nenabíjate,“ odporúča Francesc Sabaté.

Tip č.2 – Nabíjajte batériu zohriatu. Elektrický dojazd plug-in hybbridov negatívne ovplyvňujú nízke teploty, no batéria má rozličné funkcie a manažment energie. „Chlad ovplyvňuje výkonnosť batérie kvôli elektrochemickým procesom v lítiovo-iónových článkoch batérie,“ hovorí šéf vývoja energetických systémov Francesc Sabaté. „Najideálnejšie je batériu nabíjať, v uzavretom priestore, ktorý je chránený pred chladom a ihneď po skončení jazdy. Vtedy dokážete udržať prevádzkovú teplotu batérie a takisto efektivitu nabíjania,“ hovorí Sabaté. Batéria nového SEAT-u Leon e-HYBRID sa dá úplne nabiť za 5 hodín z bežnej elektrickej zásuvky v domácej garáži.

ssangyong-torres-evx

Tip č.3 – Plynulá jazda. Plynulá jazda prispieva k zníženiu spotreby paliva. V automobile s pohonom na plug-in je to ešte dôležitejšie, nakoľko v zime elektromotor zabezpečuje pohon od začiatku. Plynulá jazda taktiež pomáha k akumulácii energie pomocou rekuperačného brzdenia. „Pokiaľ uvoľníte nohu z brzdového pedála bez toho, aby boli aktivované hydraulické brzdy, kinetická energia pohybu sa premieňa na elektrickú energiu dobíjajúcu batériu,“ dodal Sabaté.

Tip č.4 – Prepnite na spaľovací motor. V chladnom počasí by ste nemali nechať vozidlo pri parkovaní pripojené k nabíjaciemu káblu, tak aby ste mohli aktivovať kúrenie a zohriať betériu pred štartom. „Vozidlo naštartuje spaľovací motor aby sa rýchlejšie zohrialo a potom mohlo pokračovať s elektrickým pohonom,“ dodáva inžinier.

https://youtu.be/rSq_rFOqwfg

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJseat.sk
Predchádzajúci článokNový Hyundai Tucson N-Line: sľubuje viac pohodlia a športovejší charakter
Nasledujúci článokBMW M5 CS je ako výbuch sopky