Jeho éra začala v roku 1993, kedy bol tento model predstavený na autosalóne v Ženeve. Audi A8. Auto, ktoré zaručilo automobilke Audi zaradenie do segmentu najluxusnejších limuzín s cieľom zosadiť z trónu konkurentov z Mníchova a Stuttgartu.
Generácia D2 ako ju poznáme je prvým modelom úspešnej limuzíny menom A8. Jeho predchodcom bol model V8, ktorý mal modelové označenie D1. Týmto autom sa Audi zaradilo medzi automobilovú špičku.
Prelomové Audi A8.
Audi A8 vôbec ako prvé prinieslo do segmentu luxusných limuzín pohon quattro, teda pohon všetkých štyroch kolies. To nebývalo zvykom ani u konkurentov, ktorými sú BMW radu 7 a Mercedes-Benz triedy S. Tie využívali hlavne pohon zadných kolies. S pohonom quattro súvisel problém v hmotnosti, ktorý A8-čke pridal okolo sto kilogramov na hmotnosti. Preto Audi predstavilo dnes už dobre známy koncept Audi space frame. Ide o karosériu, ktorá je vyrobená z hliníka. Zaujímavosťou dizajnu je fakt, že auto navrhol dizajnér, ktorý navrhol takisto aj Škodu Octavia.
Široká paleta motorov.
Audi A8 prišlo so štedrou ponukou šesť a osem-valcových motorov. Benzínové agregáty začínali pri objeme 2,8 litrov a siahali po 4,2 litrové agregáty. Neskôr sa do ponuky dostali aj naftové motorizácie, ktoré začínali nie úplne slávnym motorom o objeme 2,5 litra, ktorý neskôr nahradil 3,3 litrový agregát. V roku 1996 spôsobil model A8 prevrat na poli luxusných automobilov kedy bol predstavený v slávnej športovej verzii S8 a išlo tak o vôbec prvý športový model v tomto segmente. Spomínaný model bol vybavený 4,2 litrovým benzínovým osem-valcom, ktorý bol naladený na 340 koní a v roku 1999 bol jeho výkon zvýšený na 360 koní. Model S8 bol jednoducho rozoznateľný vďaka odlišnej prednej maske no najmä vďaka strieborným krytom spätných zrkadiel.
Priekopník na poli inovácii.
Model A8 vôbec ako prvý priniesol bočné airbagy a rovnako tak aj hlavové airbagy. Bolo to vôbec prvé auto, ktoré prinieslo stabilizačný systém pri pohone všetkých štyroch kolies. Po facelifte prišlo s inovatívnym riešením, ktoré žiaľ neponúka ani mnoho moderných áut. Ide o umiestnené slnečné panely do strešného okna, ktoré zabezpečujú, ventiláciu vzduchu vo vozidle bez nutnosti naštartovaného motora. Takže aj keď auto necháte na horúcom slnku celý deň, nasadáte do príjemne vychladeného vozidla. V roku 2001 bol predstavený model s vrcholným dvanásťvalcovým motorom o objeme 6 litrov.
Koniec prvej generácie.
Prvá generácia vyvrcholila v roku 2002 kedy dostala ďalšie prvky výbavy ako xenónové svetlomety, či systém monitorujúci tlak v pneumatikách. Audi pri tejto generácii predstavilo dokonca aj verziu kupé. Išlo o krásny model, ktorý mal konkurovať Mercedesu triedy CL avšak tento model sa nikdy nedostal do sériovej výroby. Podľa nás by zožal úspech a to najmä vďaka pohonu štyroch kolies a vďaka dizajnu. Ten je však pri bežnej A8-čke čiastočne rozporuplný nakoľko až príliš pripomína menšie modely ako A6, či dokonca A4.
Model A8 sa pri svojom uvedení, čo fakticky platí aj dnes snaží nájsť prienik medzi luxusom, ktorý ponúka model S od Mercedesu, no zároveň aj športový zážitok z jazdy, akú ponúkal rad 7 od BMW. Išlo tak o vyvážený model , ktorý spájal to najlepšie z oboch svetov. Ešte aj dnes ide o zaujímavý model, ktorý podčiarkuje svoju nadčasovosť a kvality.