Európska stálica a jeden z najdôležitejších modelov automobilky Volkswagen už od februára 2021 v Amerike nekúpite. Golf skončil po 47 rokoch.
Volkswagen Golf skončil v Spojených štátoch amerických po dlhých 47 rokoch pôsobenia na tamojšom trhu kompaktov. Hoci USA sú považované za krajinu obrých pick-upov a SUV, Volkswagen od roku 1974 v krajine predal celkovo takmer 2,5 milióna kusov (globálne už vyše 30). Pravdou síce je, že posledné generácie sa nepredávali tak dobre, ako tie prvé, za čo do veľkej miery môže aféra Dieselgate…
“Americký” Golf sa vyrábal v továrni v Pueble v Mexiku, pričom posledný kus zišiel z výrobnej linky koncom januára. Len pre doplnenie, ide o predchádzajúcu generáciu po modernizácii (s interným označením Mk7.5), ktorá bola v Štátoch k dispozícii výhradne s benzínovým motorom (znova tá aféra). Tento krok nie je veľkým prekvapením, o odchode automobilu z USA sa prvýkrát hovorilo už v roku 2019.
Zástupca automobilky tvrdí, že na skladoch má dostatok vozidiel, ktoré dokážu pokryť dopyt v krajine do konca roka 2021. Tieto vozidlá sú vybavené výhradne 1,4-litrovým preplňovaným štvorvalcovým motorom s označením „TSI“, ktorý produkuje postačujúcich 110 kW (150 k) a krútiaci moment na úrovni 250 Nm. K dispozícii je buď šesťstupňová manuála prevodovka alebo osemstupňový automat. Áno, čítate správne. V USA sa Golf (v posledných rokoch výroby) predával s klasickým hydromeničom namiesto pre VW typickej dvojspojkovej robotizovanej prevodovky.
Senior viceprezident marketingu spoločnosti Volkswagen of America, Hein Schafer, na margo odchodu z trhu uviedol:
„Počas štyroch desaťročí prinášal Golf americkým vodičom obrovskú hodnotu. Tento model je príkladom toho, čo Volkswagen robí najlepšie – spojenie dynamických jazdných vlastností s účelovosťou a bezkonkurenčnou kvalitou. Zatiaľ čo Golf siedmej generácie bude posledným z predaných štandardných modelov, Golf GTI a Golf R budú jeho dedičstvo posúvať ďalej.“
Len pre pripomenutie, Golf GTI aktuálnej generácie poháňa prepĺňaný štvorvalcový benzínový motor s označením 2.0 TSI, ktorý produkuje 180 kW (245 koní) a 370 Nm krútiaceho momentu. K dispozícii je so 6-stupňový manuálom a za príplatok aj so 7-stupňovou DSG prevodovkou. O level vyššie v hierarchii rodiny Golf stojí prívlastok R. Ten má rovnako 2,0-litrový štvorvalec z rodiny EA888, no naladený na 235 kW (320 koní) a 420 Nm. V tomto prípade je k dispozícii len 7-stupňové DSG a pohon všetkých kolies.
Nuž, vyzerá to tak, že ďalšia legenda padla za obeť všadeprítomným SUV a crossoverom, za ktoré sú zákazníci ochotní zaplatiť viac, čo sa v konečnom dôsledku pretransformuje do vyšších marží pre výrobcu. Áno, je pravda, že zatiaľ ide “len” o trh v Spojených štátoch, kde navyše predaje niekoľko posledných rokov kontinuálne klesali. No v tomto ohľade je len otázkou času, kedy sa tento trend dostane do Európy. Okrem toho, Volkswagen dáva svojimi ID modelmi jasne najavo, že budúcnosť vidí v elektrifikácii. Bude aktuálna ôsma generácia VW Golf tou poslednou globálne? Ukáže až čas.
Zdroj: carthrottle / startstop