Domov SPRÁVY News DS 4 konečne, skutočne luxusný francúz! Hatchback ktorý je skôr crossoverom

DS 4 konečne, skutočne luxusný francúz! Hatchback ktorý je skôr crossoverom

DS4

Na trh prichádza úplne nový model francúzskej prémiovej značky DS. Kompaktný hatchback DS 4 prináša nádherný dizajn a odvážne krivky pripomínajúce skôr crossover. Technológie na palube atakujú vlajkové lode nemeckých premiantov!

Od kedy sa stala z luxusnej divízie Citroenu samostatná automobilka, ubehlo už pár rokov. DS to ale mala ťažké a pokiaľ si to povieme otvorene, jej portfólio predstavuje do značnej miery len modifikované modely sesterských značiek. DS 7 Crossback je Peugeot 3008 eventuálne 5008, Crossover DS 3 vychádza z malého modelu 2008 a pravdupovediac bol pre nás veľkým sklamaním. DS 9 je vo svojej podstate Peugeot 508 s predĺženým rázvorom ktorý sa predáva na čínskom trhu.

Všetky tieto modely ale vniesli na trh jedinečnosť, luxus a eleganciu ktorú značka DS stelesňuje. DS 4 je však úplne iný, je postavený na úplne novej podvozkovej platforme. Je pravdou, že aj nová generácia Opel Astra či Peugeot 308 prevezmú túto platformu, rozhodne však nedostanú takú technologickú výbavu ako DS 4.

Už samotný fakt že koncern predstavil ako prvý práve model DS 4 svedčí o jeho postavení v hierarchií. Koniec koncov aj prémiová Audi A3 stojí na rovnakej platforme ako Leon, Golft či Octavia.

Crossover, SUV alebo Hatchback

Dizajnéri tejto podarenej novinky hneď v úvode zmietli zo stola všetky zaužívane pravidlá. Dizajn ktorý prináša model DS 4 je absolútne jedinečný a nič sa mu nevyrovná. Je odpoveďou na túžby zákazníkov, ktorým sa stále viac a viac páčia karosérie typu SUV a špeciálne SUV Coupé.

DS 4 spája dva svety v jeden a karoséria je nesmierne odvážna. Pôsobí maskulentným dojmom a prináša do umierajúceho segmentu život, podobne ako KIA XCeed. Futuristický vzhľad podčiarkuje množstvo prelisov či LED podpis predných ale aj zadných svetiel. Zároveň si karoséria zachováva elegantné krivky odkazujúce na zmyselnosť francúzskych áut. Dominantou sú rozhodne 20-palcové disky kolies s originálnym dizajnom.

Kompaktný zástupca strednej triedy bude v ponuke hneď v troch dizajnových úpravách. Ako bežná verzia DS 4, terénne oplastovaná DS 4 Cross a športovo strihnutá DS 4 Performance Line.

Nová etapa práve začína

Kým niektorí spia na vavrínoch DS posúva latku na úplne novú úroveň. Technológie na palube sú v danom segmente absolútnou novinkou. Vodič má k dispozícií HUD (Head Up Displej) z rozšírenou realitou, ten dokáže zobraziť množstvo funkcií interaktívne do priestoru zorného poľa. Jeho relatívna veľkosť je až 21 palcov a informácie sú v pomyselnej vzdialenosti štyroch metrov pred vodičom. Obdobný HUD má na trhu aktuálne len Škoda Enyaq či Mercedes-Benz triedy S.

K bezpečnostným a asistenčným systémom sa okrem pokročilého adaptívneho tempomatu s funkciou udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, pridali aj nové funkcie. Ako napríklad asistovaný predbiehací manéver, kedy je vozidlo schopné sa samé preradiť z pruhu do pruhu, či prispôsobenie rýchlosti na základe dát z mapy alebo čítania dopravných značiek. Pod týmto pojmom si môžete predstaviť zníženie rýchlosti pri prejazdoch zákrut či pri vjazde do kruhového objazdu.

Komfortu na palube prispieva najmä adaptívny podvozok, ktorý dokáže nastaviť naladenie tlmičov, na základe stavu a povrchu vozovky. Na základe 3D obrazu z kamery, systém skenuje cestu a pripraví tlmiče na prípadný výtlk alebo retardér. Takýto systém využíva napríklad Mercedes vo svojich luxusnejších modeloch.

Samostatnou kapitolou sú aj svetlá ktoré disponujú Matrix LED technológiou a sú schopné vyrezávať okolité vozidlá. Hlavný modul disponuje 15 samostatnými diódami. Okrem toho sa DS 4 pýši aj funkciou natáčania svetlometov a to až v uhle viac ako 33 stupňov. Automobilka tak odkazuje na historicky revolučné svetlá použité v prvom modely Citroen DS.

Interiér je krok správnym smerom

Bohužiaľ bol to práve vnútorný priestor ktorý trpel najviac v prípade modelov DS 7 a DS 3. Ani jeden totiž nedokázal plnohodnotne poskytnúť úroveň prémiovej triedy, aj napriek výberu materiálov a jedinečnosti tvarov. DS 4 ide cestou inovácií a aj interiér je niečím úplne novým.

V prvom rade uvítame nový systém infotainmentu, ten prešiel radikálnou zmenou a nové rozhranie sa javí ako výrazne intuitívnejšie a rýchlejšie. Toto bola jednoznačne najslabšia stránka ostatných modelov, keďže systém jeho usporiadanie a odozva nezodpovedali cene.

Novinka napravuje reputáciu a prináša aj úplne inovatívny spôsob ovládania. Na stredovom tuneli sa nachádza malý dotykový displej, prostredníctvom ktorého je možné ovládať dotykovú obrazovku pred vami. Na toto riešenie sa nesmierne tešíme, pretože sa javí ako vysoko intuitívne a prehľadné.

Automobilka sa chváli aj jedinečným zapracovaním výduchov klimatizácie v prípade stredového panela, z tlačovej správy to vyzerá zaujímavo no uvidíme aká bude realita. V neposlednej rade kvalita a použité materiály by mali zodpovedať novej úrovni DS, tento fakt sa rovnako nedá z tlačovej správy potvrdiť.

Motorizácie neohúria ale ani neurazia

Pod prednú kapotu sa do služby hlási stádo známych koncernových motorov. Hneď v úvode bude k dispozícií aj plug-in hybrid s výkonom 225 koní a dojazdom na úrovni 50 kilometrov. Okrem toho tu nájdeme benzínový PureTech 130, 180 a 225 s rovnomenným výkonom. Naftu zastúpi BlueHDi 130, všetky motorizácie budú v ponuke výlučne s osem-stupňovou automatickou prevodovkou.

Žiadne prekvapenie sa tak nekoná, ale je potrebné dodať že ponúkané motorizácie na danú triedu plnohodnotne postačujú. V budúcnosti by sme sa mohli dočkať aj ostrej verzie s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 300 koní. Takúto plug-in hybridnú sústavu totiž koncern už využíva v prípade niektorých svojich SUV modelov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV ČR si môžete vybrať miesto na meranie, bude to aj u nás?
Nasledujúci článokŠkoda Fabia Tour – obmedzená ponuka na obmedzený čas?