11. Februára 2021, sa po finálnych obhliadkach s príslušnými úradmi a ministerstvom začal zhotoviteľ D4/R7 otvárať ďalší úsek diaľnice D4 presnejšie úsek Vrakuňa – Senecká cesta, ktorý sa otvorí ešte v ten istý deň aj pre motoristov.
Štvrtá najdlhšia slovenská diaľnica, ktorá po dokončení vytvorí vonkajší obchvat Bratislavy otvára pre verejnú komunikáciu vjazdové vetvy a priamy smer v križovatke Vrakuňa v smere od križovatky Bratislava-Východ, vjazdová vetva v križovatke Bratislava-Východ z cesty I/61 v smere od Bratislavy + vetva v smere od Senca a zjazdové vetvy v križovatke Vrakuňa z cesty II/572A. Priamy smer v križovatke Vrakuňa v smere od križovatky Podunajské Biskupice.
V mimoúrovňovej križovatke Vrakuňa sa začína nový úsek, ktorý spája diaľnicu D4 v prevádzke Bratislava (juh) – Podunajské Biskupice – Vrakuňa. Pri obci Most pri Bratislave križuje preložku cesty II/572, ďalej sa ťahá cez most nad riekou Malý Dunaj popri letisku M.R Štefánika až západne od obce Ivanka pri Dunaji (Senecká cesta)
Nový úsek sa spája aj s už otvorenou 8-kilometrovou časťou diaľničného obchvatu Bratislava (juh) – Podunajské Biskupice – Vrakuňa. Projekt bratislavského obchvatu má zahŕňať stavbu dlhých 27 kilometrov diaľničného úseku D4 medzi Račou a Jarovcami a ďalej 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7.
Diaľnica D4 v číslach
Trasa diaľnice je dlhá približne 48 kilometrov jej začiatok sa nachádza na hranici s Rakúskom pri hraničnom priechode Jarovce. Slovenská diaľnica D4 tu plynule nadväzuje na rakúsku diaľnicu A6. Čiastočne, trasa diaľnice obkolesuje Bratislavu z južnej, severnej aj západnej strany. Samotná diaľnica D4 bola prvýkrát otvorená v roku 2010. V prevádzke je aktuálne 20,1km trasy, vo výstavbe momentálne 11,9km a v pláne je ešte ďalších 16km. Výjazdov je v prevádzke 6.
Ďalšie úseky diaľnice
Štátna hranica Rakúsko/Slovensko
Práve tento úsek dlhý 2km bol vybudovaný ako úplne prvý a súčasťou diaľnice D4 sa stal v roku 1999. Týmto úsekom prechádza cesta E58.
Bratislava, Jarovce – Bratislava, Rača
Začiatok tohto úseku leží na diaľničnej križovatke D2 s Bratislava (Jarovce), odtiaľ pokračuje trasa južnou časťou Bratislavy. Tento úsek prechádza aj cez Rusovský most a kríži sa s D1 diaľnicou. Úsek končí v križovatke Rača, na tomto úseku sa nachádza 9 križovatiek, jedno veľké odpočívadlo v oboch smeroch a 31 mostov.
Bratislava, Rača – Bratislava, Záhorská Bystrica
Po dokončení tohto úseku s dĺžkou 12,07km bude jeho začiatok na križovatke Rača kde sa diaľnica vnorí do podzemia tunelom Karpaty, ktorého dĺžka bude 10,98km, tým pádom to bude najdlhší tunel na Slovensku. Úsek končí v križovatke Bratislava – Záhorská Bystrica, začiatok výstavby je plánovaný na rok 2025 s dokončením v roku 2030.
Bratislava, Záhorská Bystrica – Bratislava, Devínska Nová Ves
Tento úsek s dĺžkou 3km je prevádzkovaný ako rýchlostná cesta so zníženou rýchlosťou na 90 km/h v niektorých úsekoch aj na 50 km/h. Začína sa na križovatke Bratislava (Záhorská Bystrica) ďalej ku križovatke Stupava a smerom k továrni Volkswagen Slovakia pri ktorej úsek končí.
Bratislava, Devínska Nová Ves – štátna hranica Slovensko/Rakúsko
Posledný úsek diaľnice D4 s dĺžkou 3,5 km sa nachádza pred štátnou hranicou s Rakúskom. Začína sa v križovatke Bratislava (Devínska Nová Ves) mostom prekoná rieku Morava a prejde cez hraničný priechod Devínska Nová Ves do Rakúska.