Špekuláciám je koniec. Najsilnejším motorom od divízie AMG pre model triedy C bude štvorvalec. Spolu s ním dostanú podobnú motorizáciu aj ostatné varianty.
Car & Driver magazín s priamym odkazom na šéfa inžinierov Štuttgartskej automobilky Mercedes-Benz prináša informácie ohľadom chystanej novinky. Naplnili sa tak naše najtemnejšie obavy a osemvalec AMG pod kapotou triedy C končí. Srdce nebude obseknuté o tretinu, no rovno o policu. Áno. Nová trieda C bude mať pod kapotou štvorvalec AMG.
Americký magazín takisto hovorí o možnostiach C180, C200 a C300. Posledná spomínaná verzia by mala disponovať výkonom 250 koní. Všetky varianty, ktoré nebudú disponovať plug-in hybridným ústrojenstvom dostanú mild hybrid. Tie budú pracovať so 48 V batériou. Motor bude (už ako je to štandardom) spriahnutý s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Plug-in hybridy, či už benzínové alebo dieselové majú byť v rámci škály triedy C najsilnejšie. Najvýkonnejšou verziou bude stále Mercedes-AMG C63, no bude disponovať iba štvorvalcovým motorom, no so zapriahnutím elektrického motora bude mať cez 500 koní.
Čo by sa ešte mohlo zhoršiť? C63 AMG by sa mohlo stať prednokolkou. Našťastie tomu tak nebude a Mercedes pri najvýkonnejšej verzii ostáva pri pôvodnej koncepcii zloženia. Auto dostane po novom aj stredovú konzolu vo forme mega displeja, podobne ako sme mohli vidieť v triede S W223. Head-up displej bude inovovaný a bude pripomínať informácie do okom dosiahnuteľných vzdialeností, do cca 5 metrov. Niet divu, že trieda C ostáva plnohodnotnou zadnokolkou, nakoľko jej priamy konkurent v podobe BMW radu 3 týmto pohonom stále disponuje.
Absentovať však bude vzduchové odpruženie, náhradou však sú nastaviteľné tlmiče, kvôli agilite a schopnosti prispôsobiť sa mestskej džungli. Výhodou bude aj natáčacia zadná náprava, ktorá sa v triede C objaví po prvý raz. Jedinou škodou je už vyššie spomínaná ponuka motorov. Pokiaľ sa však obhliadneme do minulosti, tak trieda C už raz štvorvalcom disponovala pri generácií W201.