Domov SPRÁVY News Lexus IS500: Ďalšie skvelé auto, ktoré Európa nikdy neuvidí

Lexus IS500: Ďalšie skvelé auto, ktoré Európa nikdy neuvidí

Lexus IS500: Óda na atmosférické veľkoobjemové osemvalce

Lexus predstavil model IS500, ktorý je duchovným nástupcom modelu IS F. F v názve ostalo, no tentokrát ide o názvoslovie “F Sport Performance”.

Lexus nedávno predstavil novú generáciu športovo orientovaného sedanu IS. Pre fanúšikov tradičnej trojpriestorovej karosérie ale išlo o čierny deň, keďže japonská automobilka oznámila, že tento model v Európe končí (a spolu s ním aj kupé RC a hybridné CT). Každopádne, pre iné trhy si pripravili prekvapenie v podobe IS500.

Do sedanu strednej triedy sa tak vrátil známy motor V8 s objemom 5,0 litra, tentokrát v podobe nového modelu IS500 F Sport Performance. Hoci Lexus ho v tomto prípade nenazval plnohodnotným F-modelom, model IS500 pripomína pôvodný duch športového IS F. Plnokrvník sa prvýkrát objavil v roku 2008 a s novinkou mal niekoľko spoločných znakov: rovnaký atmosférický V8, vypuklú kapotu a celkový agresívny vzhľad.

Óda na atmosférické veľkoobjemové osemvalce

Tentokrát V8 produkuje výkon 472 koní pri 7100 otáčkach za minútu a krútiaci moment 536 Nm, rovnako ako v kupé RC F. Štandardom je pohon zadných kolies a osemstupňová automatická prevodovka. Model IS500 má rovnaký samosvorný diferenciál a adaptívne tlmiče, aké Lexus ponúka za príplatok k verzii IS350 F Sport s vidlicovým šesťvalcom pod kapotou. Brzdy modelu IS500 sú o niečo väčšie a 19-palcové kolesá sú výhradne pre tento model. Automobilka navyše tvrdí, že sú ľahšie ako kolesá modelu IS350 F Sport. Celková pohotovostná hmotnosť sa oproti V6 verzii zvýšila o 65 kilogramov, čo znie slušne.

ssangyong-torres-evx

Lexus tvrdí, že nové IS500 zrýchli na 60 míľ za hodinu za 4,5 sekundy. Tieto čísla v súčasnej dobe vzhľadom na konkurenciu nijak zvláštne nevyinikajú, no oproti pôvodnému IS F ide o zlepšenie o 1,1 sekundy. 5,0-litrový V8 dáva o sebe znať okolitému svetu prostredníctvom štvoruholníkových koncoviek výfuku.

Čo samotný dizajn?

Vrcholová verzia so sebou nesie aj niekoľko dizajnérskych zmien, ako napríklad tradičnú vypuklú kapotu, pozmenený predný nárazník a o niečo širšie blatníky. Na kufri sa potom nachádza decentný spojler a iný, športovejší difúzor. Medzi ďalšie detaily patria tmavé rámy okien a čierne odznaky F Sport. Plakety s písmenom F môžeme nájsť aj v interiéri, spolu so špeciálnou animáciou digitálneho prístrojového panelu a hliníkovými pedálmi.

Vzhľadom na to, že Lexus označuje tento model skôr ako F Sport Performance než IS F, bude zaujímave sledovať, ako sa umiestni v segmente športových sedanov. Jeho výkon sa blíži k hodnotám BMW M3 a Mercedes-AMG C63, no je možné, že Lexus ho bude vzhľadom na svoj štítok cenovo pripomínať skôr k menším modelom M340i a AMG C43.

Na podrobnosti o cene si budeme musieť počkať na jeseň tohto roku, kedy sa má novinka dostať do predaja. S veľkou pravdepodobnosťou ide o posledný športový sedan s atmosférickým vidlicovým osemvalcom a pravdepodobne aj s osemvalcom celkovo: už teraz vieme, že C63 novej generácie bude hybrid s benzínovým štvorvalcom.

Čo dodať na záver? Nech žije individuálny dovoz zo Zámoria…

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=TXlzDdyR1js]

Zdroj: Lexus / startstop

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMcLaren Artura je elektrinou nabitý diabol
Nasledujúci článokZ Košíc na koniec Ruska vo Fabii, Slováci prešli 26-tisíc kilometrov!