Lexus predstavil model IS500, ktorý je duchovným nástupcom modelu IS F. F v názve ostalo, no tentokrát ide o názvoslovie “F Sport Performance”.
Lexus nedávno predstavil novú generáciu športovo orientovaného sedanu IS. Pre fanúšikov tradičnej trojpriestorovej karosérie ale išlo o čierny deň, keďže japonská automobilka oznámila, že tento model v Európe končí (a spolu s ním aj kupé RC a hybridné CT). Každopádne, pre iné trhy si pripravili prekvapenie v podobe IS500.
Do sedanu strednej triedy sa tak vrátil známy motor V8 s objemom 5,0 litra, tentokrát v podobe nového modelu IS500 F Sport Performance. Hoci Lexus ho v tomto prípade nenazval plnohodnotným F-modelom, model IS500 pripomína pôvodný duch športového IS F. Plnokrvník sa prvýkrát objavil v roku 2008 a s novinkou mal niekoľko spoločných znakov: rovnaký atmosférický V8, vypuklú kapotu a celkový agresívny vzhľad.
Óda na atmosférické veľkoobjemové osemvalce
Tentokrát V8 produkuje výkon 472 koní pri 7100 otáčkach za minútu a krútiaci moment 536 Nm, rovnako ako v kupé RC F. Štandardom je pohon zadných kolies a osemstupňová automatická prevodovka. Model IS500 má rovnaký samosvorný diferenciál a adaptívne tlmiče, aké Lexus ponúka za príplatok k verzii IS350 F Sport s vidlicovým šesťvalcom pod kapotou. Brzdy modelu IS500 sú o niečo väčšie a 19-palcové kolesá sú výhradne pre tento model. Automobilka navyše tvrdí, že sú ľahšie ako kolesá modelu IS350 F Sport. Celková pohotovostná hmotnosť sa oproti V6 verzii zvýšila o 65 kilogramov, čo znie slušne.
Lexus tvrdí, že nové IS500 zrýchli na 60 míľ za hodinu za 4,5 sekundy. Tieto čísla v súčasnej dobe vzhľadom na konkurenciu nijak zvláštne nevyinikajú, no oproti pôvodnému IS F ide o zlepšenie o 1,1 sekundy. 5,0-litrový V8 dáva o sebe znať okolitému svetu prostredníctvom štvoruholníkových koncoviek výfuku.
Čo samotný dizajn?
Vrcholová verzia so sebou nesie aj niekoľko dizajnérskych zmien, ako napríklad tradičnú vypuklú kapotu, pozmenený predný nárazník a o niečo širšie blatníky. Na kufri sa potom nachádza decentný spojler a iný, športovejší difúzor. Medzi ďalšie detaily patria tmavé rámy okien a čierne odznaky F Sport. Plakety s písmenom F môžeme nájsť aj v interiéri, spolu so špeciálnou animáciou digitálneho prístrojového panelu a hliníkovými pedálmi.
Vzhľadom na to, že Lexus označuje tento model skôr ako F Sport Performance než IS F, bude zaujímave sledovať, ako sa umiestni v segmente športových sedanov. Jeho výkon sa blíži k hodnotám BMW M3 a Mercedes-AMG C63, no je možné, že Lexus ho bude vzhľadom na svoj štítok cenovo pripomínať skôr k menším modelom M340i a AMG C43.
Na podrobnosti o cene si budeme musieť počkať na jeseň tohto roku, kedy sa má novinka dostať do predaja. S veľkou pravdepodobnosťou ide o posledný športový sedan s atmosférickým vidlicovým osemvalcom a pravdepodobne aj s osemvalcom celkovo: už teraz vieme, že C63 novej generácie bude hybrid s benzínovým štvorvalcom.
Čo dodať na záver? Nech žije individuálny dovoz zo Zámoria…
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=TXlzDdyR1js]