Mercedes dnes predstavil novú Triedu C so športovo elegantným dizajnom a s inteligentnými funkciami.
Dizajn
Športový vzhľad pri novej Triede C je badateľný hneď na prvý pohľad. Krátke previsy, dlhý rázvor a športová kapota s charakteristickými prelismi. Pre priestor pasažierov bolo čelné sklo posunuté dozadu ,,cab-backward-design” je odborný výraz. Veľká maska chladiča typická pre logo automobilky. V základe má tento model v strede znak s lamelami a v prípade výbavy Avantgarde sa pridávajú ozdobné prvky v lamelách, ako aj chrómový rám okolo obloženia chladiča a spojler. AMG Line rozoznáte diamantovou maskou a chrómovým dizajnom hviezdy. Úplne nové predné svetlá, ktoré sú podobné ako v prípade novej Triedy S.
Vo verzii kombi dodáva športový charakter progresívna línia strechy s nakloneným zadným sklom. Na bočnej časti vytvárajú komplexne tvarované plochy jedinečnú hru svetla. Športový vzhľad vytvára aj široký postoj kolies a kolesá vytiahnuté smerom von s moderným dizajnom vo veľkostiach 17 až 19 palcov. Zadná časť je ale typická pre sedany automobilky Mercedes-Benz. Kvalitne spracované zadné svetlá s nezameniteľným denným aj nočným vzhľadom pôsobia moderne a elegantne. Ako môžeme vidieť v prípade sedanu sú svetlá po prvýkrát pri Triede C rozdelené na boku a na veku batožinového priestoru. Ozdobné prvky v zadnom nárazníku, ktoré sa líšia od línie výbavy alebo sú na želanie dotvárajú dizajn zadnej časti. V palete farieb sú dostupné tri nové laky – spektrálna modrá, strieborná high-tech a opálitová biela. V porovnaní s predchodcom je nová Trieda C vo verzii sedan o 65mm dlhšia (4751mm) o 10mm širšia (1820mm) a dokonca o 9mm nižšia (1438mm). Verzia kombi sa líši iba výškou, ktorá je 1455mm.
Čo všetko ponúka interiér?
Palubná doska je aj v novej Triede C podrobnejšie rozdelená na hornú a dolnú časť: Na krídlo s novými, sploštenými a okrúhlymi dýzami a na hojný dekoratívny panel. Centrálny displej a prístrojová doska sú v tomto dizajne interiéru natočené o šesť stupňov na vodiča.
Za volantom sa nachádza kvalitná LCD obrazovka. Na výber je 10,25-palcový displej a 12,3-palcový. Stredový panel sa skladá z veľkého dotykového displeju s uhlopriečkou 9,5-palca (na želanie aj 11,9-palca) orientovaným na výšku, a pôsobí tak akoby sa vznášala nad dekoratívnym panelom. V interiéri sú dostupné aj funkcie ako hlasový asistent ,,Hey Mercedes”, chytrá domácnosť systému MBUX.
Dostupnosť motorizácii novej Triedy C
V ponuke je na výber 5 zážihových motorov. S najnižším výkonom disponuje verzia C 180 125kW/170 koní 250Nm a s najvyšším výkonom C 300 4MATIC 190kW/258 koní 400Nm
V naftových motoroch C 220 d s výkonom 147kW/200 koní 440Nm, ktorý patrí medzi najslabší naftový motor v tejto Triede C a C 300 d teda 2.0-litrový 4 valec s výkonom 195kW/265 koní 550Nm. Nová Trieda C dostala vylepšenú 9-stupňovú prevodovku 9G-TRONIC.
Predaj hybridných modelov bude nasledovať po spustení predaja s elektrickým pohonom s hnacím výkonom 95kW 129 koní a dojazdom približne 100 kilometrov. Dobíjateľné hybridné vozidlá Triedy C budú môcť jazdiť bez použitia spaľovacieho motora. Objednávka nových modelov bude dostupná od 30. Marca a k autorizovaným partnerom sa dostanú v lete 2021.