V uplynulom týždni rezonovala automobilovým svetom správa, že Peugeot prešiel pomerne výraznou zmenou loga. Nebola to však jediná automobilka, ktorej logo prešlo v nedávnej minulosti “faceliftom”.
Automobilky musia držať krok s trendmi nielen pri vývoji automobilov, ale aj v marketingu. Kľúčovým prvkom povedomia o značke je bezpochyby logo. A, samozrejme, aj logá môžu vyjsť z módy, preto je potrebné ich neustále aktualizovať.
V ostatnom týždni sa do povedomia dostala francúzska automobilka Peugeot, ktorej logo prešlo pomerne výrazným redesignom. No vedeli ste, že v uplynulých rokoch ani zďaleka nebola jedinou?
Peugeot
V dlhoročnej histórii francúzskej automobilky ide celkovo už 11-tu zmenu loga. Pôvodný lev bol navrhnutý už v roku 1850. Aktuálna zmena ale predstavuje jednu z najvýraznejších, keďže automobilka sa ňou vracia k dizajnu zo 60-tych a 70-tych rokov minulého storočia.
Volkswagen
Logo nemeckého ľudového vozidla existuje v podstate bez výraznejšej zmeny od jeho vzniku v roku 1937: V ako Volks (ľudové) ležiace nad W ako Wagen, teda vozidlo. Okrúhly formát loga vznikol v roku 1945 a odvtedy prešlo len miernymi zmenami, predovšetkým z 2D na 3D. Posledná zmena sa odohrala v septembri 2019, kedy sa aj VW vrátil do roku 1967 s minimalistickým dizajnom.
Kia
Kia už dávno nie je výrobcom lacných a jednoduchých áut. Zmena loga preto súvisí aj s rebrandingom značky, ktorá sa chce profilovať ako vyšší štandard. Logo značky v oválnom formáte poznáme od roku 1994, no v januári tohto roku sa ho zbavila. Nuž, dá sa polemizovať, či písmená I a A v novom logu nevyzerajú skôr ako obrátené N…
Audi
Plochý minimalistický dizajn učaroval aj Audi, ktorého logo podstúpilo zmenu už v marci 2018. Stále však máme 4 kruhy, ktoré reprezentujú 4 spoločnosti: Audi, DKW, Horch a Wanderer, ktoré sa v roku 1932 postarali o založenie značky (vtedy ešte pod názvom Auto Union).
BMW
Jedna z najkontroverznejších zmien v tomto rebríčku patrí bez pochyby BMW. Rotujúca vrtuľa v čiernom kruhu s nápisom BMW je s nami už od roku 1917. Odvtedy prešla len miernymi zmenami, 3D dizajn prišiel v roku 1997. Najvýraznejšia zmena sa však udiala v marci 2020, kedy BMW prišlo s transparentným logom. Kontroverzné logo chce automobilka používať len na “online a offline komunikačné účely”. Našťastie?
Nissan
Nissan používal logo bezo zmeny od roku 2010. Moderný minimalistický dizajn prišiel v júli 2020, pričom automobilka tvrdí, že ide o “moderné logo s ohľadom na budúcnosť, no stále odkazuje na dedičstvo značky”. Po prvýkrát ho uvidíme na elektrickom crossoveri Ariya.
Toyota
Rovnaký mesiac, rovnaký zámer: v podobnom štýle zmenila logo aj Toyota. 3D logo, ktoré všetci poznáme, bolo s nami od roku 1989, kedy automobilka oslavovala 50-te výročie od založenia.
Zdroj: carthrottle / startstop