V Spojených štátoch nafotili testovaciu mulu novej generácie Subaru WRX STI. Extrémne zmeny v dizajne zrejme nečakajme.
Starý kontinent sa pomaly, ale isto stáva nepriateľským regiónom pre všetkých priaznivcov automobilizmu. Takmer už neexistuje automobilka, ktorá Európe odoprela zaujímavý kúsok z vlastnej produkcie. Áno, tu je potrebné povedať, že Európska únia si sama hádže polená pod nohy niekedy až nerealistickými emisnými normami, ale to je na inú debatu. Dnes tu sme kvôli Subaru WRX STI, ktoré sa podarilo nafotiť počas testovania v americkom Michigane.
Ani BRZ ani WRX STI
Nebolo to tak dávno, čo Subaru predstavilo druhú generáciu obľúbeného ľahkého športového BRZ. No všetkých nás schladila správa, že do Európy sa nechystá kvôli emisiám. Fanúšikov modelu na druhej strane určite poteší, že Toyota by dvojičku GT86 na starý kontinent predsa len mala priniesť: dôvodom je celkový relatívne nízky flotilový priemer CO2 emisií automobilky.
Toyota totiž u nás ponúka pomerne široký sortiment elektrifikovaných vozidiel. No dobré správy sa netýkajú novej generácie legendárneho WRX STI. To v Európe nadobro skončilo a jedinou možnosťou tak bude individuálny dovoz zo zámoria…
Na čo sa teda Amíci môžu tešiť?
Šťavnatý kúsok zakázaného ovocia bol spozorovaný počas testovania v Ann Arbor v Michigane. A hoci je kamufláž stále dosť výrazná, niektoré detaily skúsenému oku hneď prezradia, s čím má do činenia. Typické krídlo chýba (čo môže znamenať verziu WRX bez prívlastku STI), no nasávanie vzduchu na kapote jasne odhaľujú Subaru.
Pod ňou sa má podľa informáciá nachádzať nová generácia 2,4-litrového turbomotora s označením FA24. 4-valcový motor s protibežnými piestami v súčasnosti nájdeme aj v SUV Ascent a v americkej verzii Outbacku, kde dosahuje výkon 257 koní pri 5600 ot./min.
Očakáva sa, že výkon WRX stúpne na zhruba 290 koní a, pravdepodobne, v o niečo vyššom spektre otáčok. Vrcholom ale samozrejme je WRX STI, ktoré by malo z upraveného derivátu FA24 vydolovať až 294 kW (400 koní). Subaru sa tak zrejme chce priblížiť extrémnemu dvojlitrovému štvorvalcu M139 z dielne AMG s výkonom 310 kW (422 koní), ktorý nájdeme v novom A45 S.
Nová generácia WRX je dlho očakávaným artiklom. Piata generácia Imprezy, na ktorej bude novinka postavená, je totiž na trhu už od roku 2016. Súčasné WRX a WRX STI ešte stále zdieľajú platformu s predchádzajúcou štvrtou generáciou.
Zdroj: carthrottle / startstop